Klacht: Lekker weg pas, niet zo’n leuk cadeau als het lijkt

op 11 juli 2012 over HEMA Lekker Weg in de categorie Reizen Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

We hebben als cadeau een lekker weg pas “luxe lunch” gekregen.

Bij ons in de buurt kunnen we de pas nergens gebruiken.

Nu zijn we in Zuid-holland op vakantie, pas mee. Op maandag 9-07 willen we de pas verzilveren in Utrecht.De zaak is gesloten en het ziet eruit alsof ze ook niet meer open zullen gaan. We lunchen ergens anders.

Op 10-07 gaan we naar Tilburg. Het restaurnt vermeld in het boekje doet niet meer mee. Op de site van de hema kunnen we niet vinden welke restaurants wel mee doen en we bellen de klantenservice. Na een tijd krijgen we een adres van en restaurant in een of ander ongezellig winkelcentrum.

De pas schijnt te zijn verlopen op 4-07. Wettelijk gezien mogen passen waarvoor geld is betaald niet verlopen. Maar de Hema heeft de mazen in de wetgeving duidelijk onderzocht, want een beleving mag wel verlopen! We lunchen in het restaurant op eigen kosten.

Leuk cadeau, zo’n cadeaupas. Het wekt een hoop irritatie, er zijn te weinig plekken waar je het kunt gebruiken, waardoor een pas makkelijk verloopt.

Als een pas mag verlopen is het wel zo netjes data erop te zetten zodat je weet voor wanneer je het moet gebruiken.

Wij hebben nu twee keer gelunched ( duur grapje) en de pas niet gebruikt.

Reactie Hema klanten service, voor 9 euro kunnen we de geldigheid van de pas verlengen.

Voor een zaak als de Hema is dit een manier van geld verdienen die niet past. De Hema staat toch voor betaalbaar en eerlijk? Dat image loopt hiermee wel schade op. ( we hebben al eens eerder een pas gekregen voor een activiteit en dat was ook een blamage)

Wij zullen nooit iemand een lekkerweg pas cadeau doen, het is mooi verpakte dure frustratie.

Ik wil ons cadeau verzilveren zonder bijbetaling van 9 euro. Ik ga ervan uit dat deze klacht wordt opgelost naar wens, het is rechtstreeks ingediend bij de Hema service en niet nog op forums en dergelijke geplaatst.

24-07-2012 nog geen enkele reactie ontvangen!!!

Gewenste Oplossing:

duidelijk de ingangsdatum/ verloopdatum van de pas vermelden, voor toekomstige gebruikers.

Nu: kosteloze verlenging geldigheid. en anders aankoopbedrag retour

Alle klachten die gemeld zijn door chanoora