Klacht: leiding in ketel binnen 5 jaar doorgeroest

op 18 maart 2017 over nefit in de categorie Verwarmingsbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In mei 2012 is er bij mij een Nefit NEFIT Proline HRC 24/CW3 of 4 ketel geplaatst. Deze heeft het tot op heden prima gedaan. Uiteraard was de ketel in onderhoud bij een door Nefit erkend installateur. Een paar weken geleden begon de ketel ineens vrij heftig te lekken. Er bleek een leiding doorgeroest en hierdoor zaten er ook scheurtjes in het sifon. Gelukkig was het water nog niet bij de elektra van de ketel gekomen. De leiding en het sifon moesten worden vervangen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een leiding minder dan 5 jaar mee hoort te gaan. Ik vind dan dus ook dat dit onder de garante zou moeten vallen. Helaas heb ik tot op heden nog geen enkel antwoord van Nefit ontvangen op al mijn pogingen tot ccontact…

Gewenste Oplossing:

Als Nefit de gemaakte kosten vergoed.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over nefit

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door nefit in behandeling genomen

Bericht van nefit

4 maanden geleden - Beste Floor, Vervelend dat je problemen hebt ondervonden met je cv-ketel. Vervelend ook dat je geen antwoord mocht ontvangen, maar we hebben helaas geen contact kunnen traceren. We hebben je nu een mailbericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Zou je daarop willen reageren? Dan komen wij zo spoedig mogelijk op je klacht terug. Met vriendelijke groet, Nefit Consumentenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat nefit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

nefit

Heeft op 06 april 2017 om 10:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw van de Wiel,
Wij vinden het bijzonder vervelend dat er een reparatie aan uw cv-ketel plaats moest vinden. Wij hebben uw per email een voorstel gedaan in de tegemoetkoming in de kosten van de reparatie. Wij zien uw reactie graag per email tegemoet en vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Nefit Consumentenservice

Alle klachten die gemeld zijn door floorvandewiel