Klacht: Klacht Leaseplanbank niet opgelost, ondanks vermelding dat dit wel zo zou zijn: Onredelijke eis bij openen rekening. (Verplicht mobiele telefoon)

Twosocks op 10 januari 2012 over LeasePlan Bank in de categorie Internetbanken

De bank handhaaft verplicht in het bezit te zijn van een mobiele telefoon.
Zij zijn te beroerd om een uitzondering te maken voor iemand die geen mobiele telefoon bezit.

Voor de wettelijke eis aan identificatie en verificatie is een zogenaamde tegenrekeningverificatie voldoende. Dit laatste is door mij vernomen via de AFM.

Geen enkele andere bank eist het bezit van een mobiele telefoon. Het is dan ook totaal overbodig.
De veiligheid van de tegenrekeningprocedue ter verificatie is ruimschoots afdoende en veilig.

Maak uitzondering mogelijk. Wees klantvriendelijk. Bedenk dat het tenslotte om MIJN geld gaat, dat ik de bank aan wil toevertrouwen!

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LeasePlan Bank in behandeling genomen

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LeasePlan Bank een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LeasePlan Bank

Heeft op 11 januari 2012 om 14:26 geantwoord

De veiligheid van de klantgegevens staat bij LeasePlan Bank voorop. Daarom hebben wij gekozen om het tijdelijke wachtwoord, niet via e-mail maar via een tweede kanaal, sms te versturen. Hiermee denken wij de beste manier gevonden te hebben om veilig en toch gebruikersvriendelijk onze klanten op elk gewenst moment toegang te kunnen geven tot hun gegevens. Via de traditionele post is dit niet mogelijk.

Helaas kunnen wij niet tegemoet komen aan uw verzoek om tijdelijke wachtwoorden op andere wijze te gaan verstrekken.

Twosocks

Heeft op 12 januari 2012 om 13:43 geantwoord

Onzin op meerdere fronten! Gebruiksvriendelijk?? Niet voor mensen zonder mobiele telefoon! U stelt dat u niet KAN tegemoetkomen, feit is echter dat U het niet WIL. Dat is een groot verschil! Het gaat hier slechts om een TIJDELIJK wachtwoord. Het toesturen hiervan via email of post, is dan ook totaal niet onveilig! Het wachtwoord wordt namelijk direct veranderd door mij als gebruiker op een tijdstip dat er nog geen geld op de spaarrekening staat. Diefstal van het tijdelijke paswoord is dus geheel ongevaarlijk!
Ik ervaar Uw handelswijze en houding als hoogst klantonvriendelijk , kortzichtig en uw inzicht in veiligheidszaken absoluut ontoereikend!

Mijn klacht acht ik als NIET opgelost zijnde.

12 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van LeasePlan Bank beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door