Klacht: Laptop kapot, maar geen garantie

op 01 juli 2017 over Apple in de categorie Electronica - Computers

10 maanden geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht van apple. 2 weken geleden ging de laptop plotseling met geen mogelijkheid meer aan. De laptop heeft 24 uur in de oplader gezeten, werd bloedheet en was ook met de herstart niet aan te krijgen
(shift, ctrl, command & on knop). Vervolgens heb ik contact opgenomen met apple support waar ik samen met een medewerker een aantal stappen heb doorgenomen om de laptop weer aan te krijgen (10sec. on knop inhouden en shift, ctrl, command & on), helaas zonder resultaat. Aangezien ik nog 2 maanden garantie heb op de laptop zei de medewerker van apple support dat ik de laptop kon wegbrengen naar de media markt in Den Haag, waar ik de laptop heb gekocht of naar een officeël aangesloten apple dealer genaamd : LJS in Den Haag. Bij de media markt zouden na de reparatie alle gegevens verdewenen zijn i.v.m. reparatie en bij LJS zouden mijn gegevens bewaard blijven. Aangezien er geen back up van mijn gegevens is gemaakt en de laptop niet meer aan ging was de keuze snel gemaakt om de laptop naar LJS te brengen. Zo gezegd zo gedaan heb ik een afspraak gemaakt en ben ik met de laptop naar LJS gegaan om de laptop te laten repararen. De medewerken van LJS heeft ook geconstateerd dat de laptop met geen mogelijkheid aan ging. Na 7 dagen werden wij opgebeld dat de laptop het plotseling weer deed en dat er geen mankementen zijn gevonden waarna ik dus wel een rekening kon betalen van €80 arbeidsloon, omdat hun die volgens de medewerker altijd in rekening brengen ongeacht de garantie en omdat de laptop niet bij hun is aangeschaft terwijl de mederwerker van apple support mij wel naar deze winkel heen stuurt omdat ik nog 2 maanden garantie heb. Volgens de medewerker van LJS was dit dus al de 2e keer deze week dat dit is voorgekomen en dat apple support dit niet netjes aangeeft dat er bij hun winkel wel kosten aan verbonden zijn (apple support verteld dat het onder garantie valt) Hier ben ik uiteraard dus niet blij mee waarna ik contact heb opgenomen met apple support waarbij de medewerker op zijn beurt zegt , “omdat de laptop geen mankementen vertoont en er niks kapot is of vervangen moet worden zult u de kosten zelf moet betalen. Ik vin dit nogal bizar aangezien de laptop bij ons totaal niks meer deed en niet meer aanging in de 24u voordat wij hem voor reparatie weg brachten en ook bij de LJS winkel helemaal niets deed. Uiteindelijk heb ik nog contact opgenomen met de media markt om het verhaal uit te leggen, maar die gaven aan hier niets mee te kunnen omdat de factuur van een bedrijf van buiten af komt. Ik ben sinds dit jaar met een zware opleiding begonnen waarbij ik de laptop veelvuldig moet gebruiken. Hierdoor heb ik ervoor gekozen om een laptop van goede kwaliteit nieuw te kopen zodat ik er vanuit kon gaan dat ik geen problemen zou ondervinden en dat als dat zo zou zijn dat ik er nog garantie op zou hebben. Uiteindelijk is die garantie helemaal niks waard en vind ik dat ik behoorlijk slecht behandeld ben. Ik hoop dat Apple deze klacht serieus wil behandelen.

Wanneer 1 van de 3 genoemde winkels (Apple, LJS of Media Markt) deze factuur vergoed aangezien de laptop nog 2 maanden garantie heeft en de laptop wel degelijk een mankement heeft vertoont wat de medewerker van LJS met eigen ogen heeft gezien.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door shelleyschouten