Klacht: Land van herkomst

op 01 augustus 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

De bospeentjes komen uit Spanje, de spercieboontjes uit Kenya. Althans volgens de bordjes daarbij. Bij de volgende AH (Amsterdam-Westermarkt) is dat opeens anders. Daar worden ze beiden verkocht als komend uit Nederland.
Dit is vaste prik. Vaak kun je het zelf al zien, zoals bijvoorbeeld aan de “Hollandse” bloemkool die uit Frankrijk of Spanje komt, maar je zou het opschrift in de winkel toch moeten kunnen vertrouwen.
Dat doen we inmiddels niet meer. Als we Hollandse groenten willen moeten we kennelijk ergens anders naar toe.

Controle bij het binnenkomen van groente en fruit door de bedrijfsleider is zeer gewenst. Is ook niet te moeilijk, want normaal gesproken staat het land van herkomst op de kist. Als daar Mediterranee op staat mag er in de winkel geen bord met "Holland" boven hangen. Dat komt verdacht dicht bij oplichting.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Senso