Klacht: Laagste prijs garantie lijkt niet te gelden voor Sanders zelf

op 14 maart 2017 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

Recent onze meubels besteld bij Sanders Meubelstad in Heerlen.
De meubels zijn besteld maar nog niet geleverd.

Nu zien we dat er vorige week een 2 daagse aktie is waarbij er 20% korting gegeven wordt.

Sanders geeft een laagste prijs garantie volgens hun voorwaarde op de site ook op eigen aanbiedingen, in de vorm van een meubel cheque.

Echter bij contact met klantenservice wordt me te verstaan gegeven dat ik hier geen recht op heb.

20 procent is een hoop geld, met de garantie die men zo stellig neer legt denk je als koper een goede prijs te betalen.

Schijnbaar zit er dus (te) veel marge op de verkoop prijzen bij Sanders Meubelstad als er aantal maal per jaar deze kortingen gegeven worden en men dan niet ingaat op compensatie via de laagste prijs garantie….

Wanneer ik het prijsverschil tussen de aanbieding en mijn betaling krijg uitgekeerd in een meubel cheque ben ik tevreden.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht RAEH

4 maanden geleden - Inmiddels zie ik dat Sanders Meubelstad opnieuw de 20% kortingsaktie heeft. Opletten geblazen dus, dit is geen eenmalige aktie maar standaard veel te hoge prijzen hanteren waarna er constant via zg. akties klanten gelokt worden. Doordat ze de meubels niet expl. afprijzen in de folder lijken de laagste de prijs garanties plots niet meer te gelden.... zeer dubieus..

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 01 mei 2017 om 17:52 geantwoord

Beste dhr Heuts,

Ik kan me voorstellen dat het spijtig is dat uw aankoop datum buiten de actie datum is gevallen. Echter moeten wij ons wel aan deze datums houden.

De laagste prijs garantie is alleen van toepassing op van/voor
aanbiedingen, niet op eenmalige kortingsacties.

Sophie - Sanders Meubelstad

Heeft op 01 mei 2017 om 18:50 geantwoord

Ik heb moeten vaststellen dat deze 20% kortingsakties er zeer regelmatig zijn, heb ze tot nu toe al aantal keer voorbij zien komen in afgelopen maanden.
Ik ben dan ook van mening dat het verwijzen naar een \"van/voor\" aanbieding een beetje flauw is, Sanders meubelstad heeft nl. regelmatig hele assortiment in de aanbieding.

Wanneer je een laagste prijsgarantie aan klanten aanbiedt, is dit normaal gesproken om vertrouwen te wekken dat je niet veel duurder bent dan de concurrent....
Bij Sanders meubelstad moet ik helaas vast stellen dat deze winkel standaard te duur is met alles en er makkelijk 20% korting af kan daar men dit met grote regelmaat doet.

Jammer te moeten vaststellen dat klanten die reeds getekend hebben er niet meer toe doen, zelfs wanneer de levering toch 5 mnd op zich liet wachten.

Alle klachten die gemeld zijn door RAEH