Klacht: Kwijtschelding ivm verhuizing

op 25 augustus 2016 over Regionale Belasting Groep in de categorie Belastingdiensten

Ik ben per 01-06-2016 verhuisd. Ben terug gegaan naar me ouders.
Nu heb ik een vermindering gehad van de zuiveringsheffing. Alleen voor de wegenheffing en het watersysteem betaal ik dus gewoon voor het gehele jaar terwijl ik er al vanaf 01062016 niet meer woon.
Ik betaal dus dood leuk deze kosten van de nieuwe bewoner!
Die betaalt dus dit jaar daar niks voor omdat ik het betaal. Echt ongelofelijk! Dat dit kan in Nederland. Hier moeten het rechtsysteem echt wat aan gaan doen je word gewoon genaaid waar je bijstaat!

Als de kosten gehalveerd worden en de nieuwe bewoner zelf voor de kosten word belast.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Regionale Belasting Groep

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Regionale Belasting Groep nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Regionale Belasting Groep in behandeling genomen

Bericht van Regionale Belasting Groep

7 maanden geleden - Geachte mevrouw Snoei, De Wegenheffing en de Watersysteemheffing worden geheven naar de toestand op 1 januari van het belastingjaar. Dit betreffen zogenaamde tijdstipbelastingen. Verhuizingen e.d. in de loop van het jaar zijn niet van invloed op de hoogte van het belasting bedrag. Dit is vastgelegd in de verordening van het Waterschap en is tevens wettelijk vastgelegd. Vermindering is dus niet mogelijk. Het staat u vrij in de beroep te gaan tegen de uitspraak echter zal de rechter toetsen of de wettelijke bepalingen van de belastingen juist zijn uitgevoerd. Dit is in uw geval gebeurd. Het vervelende in uw geval is dat u naar uw ouders bent verhuisd en dus inderdaad extra kosten heeft anders dan bij personen die naar een adres verhuizen waar zij die belastingen ook verschuldigd zijn. Helaas kan u geen oplossing aanbieden. Met vriendelijke groet, M.K.J. Bosman Specialist Belastingen Regionale Belasting Groep.

Alle klachten die gemeld zijn door ms03101990