Klacht: Kwaliteit en storing Nefit Enviline

op 26 januari 2018 over nefit in de categorie Verwarmingsbedrijven

In november 2016 een Enviline monoblock besteld. Bij aankomst bleek dat de lamellen van de buitenunit flink beschadigd waren, dit gemeld bij Nefit waarbij me verteld werd dat er hier kammetjes voor bestaan. Uiteraard niet accoord mee gegaan en een nieuwe unit laten leveren, deze was nog meer beschadigd. Uiteindelijk 5! Units thuis gehad waar bij de 5e unit te zien was dat deze bij Nefit gerepareerd was. Uiteindelijk kwam ik in tijdnood en bij ik met tegenzin accoord gegaan met deze unit. Installatie was daardoor pas in april 2017 in gebruik. Heeft daarna goed gedraaid tot gisteren opeens mijn kelder blank stond door een lekkage in de binnenunit. 26-01 meteen gebeld met de servicedesk welke vandaag nog een monteur zou sturen. Uiteindelijk werd ik om half 3 gebeld dat ik maandag 29-01 een monteur zou krijgen. Dat ik dan dus 3 dagen zonder cv en warmwater zou zitten was niet hun probleem. Ik kon maandag een monteur krijgen en anders had ik pech.

Sinds de overname door Bosch is de kwaliteit en service van Nefit werkelijk om te huilen. Bevestigd door meerder installateurs en zelfs vertegenwoordigers van Nefit

Als Nefit zorgt voor een oplossing en vergoeding voor het feit dat ik een weekend elders zal moeten verblijven. In een koud huis zonder warmwater is uiteraard niet te leven

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over nefit

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over nefit nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door nefit in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat nefit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

nefit

Heeft op 08 februari 2018 om 13:07 geantwoord

Beste Caspar,

We vinden het vervelend dat we je niet direct konden helpen. In die uitzonderlijke gevallen dat we niet tijdig een monteur kunnen inzetten stemmen we af met onze opdrachtgever (je installateur) om te kijken naar andere, al dan niet tijdelijke oplossingen. Je installateur blijft immers de eerst verantwoordelijke voor het verlenen van service. Vanuit de melding is hiervoor echter geen aanleiding geweest. Wat er precies is misgegaan kunnen wij zo niet beoordelen, maar mogelijk heb je hierdoor wel een verkeerd verwachtingspatroon gekregen ten aanzien van de bezoeksdatum. Het is hierbij beslist niet de insteek om de melding niet als ons probleem te zien. Als wij die indruk hebben gewekt bieden we je hiervoor onze excuses aan.
Uiteindelijk is de aanvraag voor onze monteur ook afgezegd door je installateur. Betekent dit dat je installateur het probleem uiteindelijk toch zelf heeft kunnen verhelpen? Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, kun je altijd contact opnemen met onze afdeling Consumentenservice, telefoonnummer 0570-602500 of via consument@nefit.nl

Nefit Consumentenservice

Heeft op 09 februari 2018 om 01:26 geantwoord

Beste, uiteindelijk bleek er een soldering in de binnenunit stuk te zijn welke met wat moeite weer gerepareerd is. Het gaat er niet om dat jullie niet meteen een monteur gestuurd hebben maar om de nonchalante houding van jullie kant. Een warmtepomp van nog geen jaar oud waar een soldering los van gaat lijkt me niet op het niveau wat ik van Nefit mag verwachten, zelfs niet nadat mijn verwachtingspatroon al zeer laag was na alle perikelen welke vooraf gegaan zijn voordat mijn installatie überhaupt draaide. Ik denk dat Nefit zich langzaam achter de oren moet gaan krabben en bekijken of de houding die ze aangenomen hebben na de overname door Bosch wel de goede is. Kwaliteitsproblemen kunnen voorkomen uiteraard, maar de opvolging daarvan is om te huilen en gaat in de toekomst ook veel klanten kosten. Misschien een idee om eens een kijkje te nemen bij Vaillant? Zelfde warmtepomp, zelfde prijs. Maar ze gaan daar door het vuur voor de klanttevredenheid!

Alle klachten die gemeld zijn door C.Thijssen