Klacht: Kussens zakken heel snel in!

op 01 december 2016 over Rofra Home in de categorie Horeca

Wij hebben onze bank 3 jaar geleden bij Rofra gekocht. Wij kwamen er echter al vrij snel achter dat de kussens heel snel in gingen zakken. Deze klacht hebben wij meteen gemeld bij de \”service afdeling\” van Rofra. Wij kregen te horen dat wij gewoon de kussens moesten opkloppen. Helaas zitten de kussens vast aan de bank. Dat opkloppen gaat dus heel moeilijk. Je moet de kussens helemaal uit de zitting halen, maar de kussens zijn zo groot en je krijgt de vulling gewoon niet meer goed verdeeld. Na diverse mailwisselingen met een zeer onvriendelijke medewerker bleef het antwoord…..\”sorry mevrouw, je moet de kussens gewoon 1 x per week helemaal opkloppen. Dat hoort nou eenmaal bij deze bank\”. Wij waren dus uitgepraat.
Nu ging ik een paar weken geleden weer een keer bij een Rofra winkel naar binnen. Ik zie daar nog steeds dezelfde bank in de winkel staan waar de kussens mooi strak in zitten. Ik vraag aan de verkoopster in de winkel hoe zij toch die kussens zo mooi houden, aangezien wij de vulling gewoon niet meer goed verdeeld krijgen. De vullingen zitten aan de zijkant en zelf zit je dus bijna op de bodem van de bank. Vervolgens wilt de verkoopster mij de vulling laten zien van de bank die in de winkel staat. Tot mijn grote verbazing tilt zij zo de zitting van de bank op? Ik vertel haar dat onze kussens vast zitten aan de bank en wij deze dus niet zomaar kunnen optillen. Dan verteld de verkoopster dat wij dan nog de bank hebben van de vorige leverancier. Inmiddels laten ze nl deze bank in eigen fabriek maken??? En daar hebben ze meteen e.e.a. verbeterd aan de bank, waaronder de zittingen. Oh, dus daar zijn wel meerdere klachten op gekomen, anders hoef je ook geen verbeteringen aan te brengen toch? Ja…de verkoopster vertelde dat er idd meerdere klachten op waren gekomen. Ze adviseerde mij met de service afdeling contact op te nemen en daar de vraag neer te leggen wat ze eraan gingen doen om onze klacht op te lossen!
Inmiddels zijn er weer een aantal mailtjes met de zogenaamde \”service\” afdeling heen en weer gegaan, maar van enige service is geen spoor te bekennen. Onze klacht zou een \”materiaal gebonden\” klacht zijn.
Ze zeggen dat het inzakken zoals dat bij ons bankstel is opgetreden binnen de daarvoor geldende marges valt en niet aan te merken is als een klacht.
Ook al hebben we deze klacht al binnen enkele maanden gemeld. Vervolgens krijg ik een wazig verhaal te horen dat de bank die wij hebben een andere naam heeft dan de bank die in de winkel staat. De banken lijken wel op elkaar, maar zijn toch verschillende banken. Ja….logisch…als je de bank in eigen productie neemt en je verbeterd er e.e.a. aan, dan is het niet meer precies dezelfde bank. Ze gebruiken werkelijk alles om onder hun verantwoording uit te komen. Ze geven gewoon aan dat wij niet moeten zeuren, dat onze bank geen gebrek vertoond, maar ze willen dan wel tegemoet komen door ons 20% korting te geven op een nieuwe bank. Waarom zou je ons korting geven op een nwe bank wanneer je eigenlijk zegt dat onze bank geen gebrek vertoond?
Ik heb dus aangegeven dat wij geen nieuwe bank willen, maar dat wij gewoon willen dat ze de kussens gaan opvullen. Als je nl besluit om de bank bij de leverancier weg te halen en zelf in eigen fabriek gaat produceren en verbeteringen gaat aanbrengen aan de bank, dan beken je gewoon schuld. Dan weet je dat de bank die aan ons verkocht is niet aan de eisen voldeed. Anders hoef je nl geen verbeteringen aan te brengen.
Ik heb uiteindelijk gevraagd naar de namen en emailadressen van de leidinggevende en de directeur van Rofra. Maar ook daar krijgen we geen gehoor op. Er valt serieus niet te praten. Ik heb nog nooit eerder met een bedrijf te maken gehad met zo\’n slechte service. Totaal niet bereid om mee te helpen denken aan een oplossing. Totaal geen moeite doen om de klant weer tevreden te maken. Totaal geen medewerking geen service niets! Waardeloos. Bizar gewoon!

Wij willen gewoon dat ze ervoor zorgen dat ze onze kussen kosteloos komen opvullen. Deze klacht hebben wij al binnen enkele maanden gemeld. Dus ruim binnen het garantietermijn!

1 dag geleden - Ik heb een email gestuurd naar Rofra Home over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Rianne Meeuwsen