Klacht: Kuil in HOVAG matras

op 27 september 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

9 augustus j.l. heb ik een geheel nieuw en in verpakking matras gekocht, uit de koopjeshoek. Erg tevreden mee, ligt goed. Tot ik erachter kwam dat er na 1,5 maand een diepe kuil ontstaat door het liggen. Het lijkt mij dat dit niet mag gebeuren, überhaupt niet met een IKEA product.
Nu heb ik net pech dat het uit de koopjeshoek komt, maar zoals ik al zei was het product nog helemaal nieuw. Hij lag daar door een klein scheurtje in de verpakking. Het had dus ook kunnen gebeuren met een nieuw matras.
Ik heb een aantal keer gebeld met IKEA. De ene keer kreeg ik een aardige mevrouw aan de lijn die mij vertelde dat ik met het matras naar de winkel kon gaan en ze de kuil zouden bekijken en me verder zouden helpen. Voordat ik voor niets vervoer zou regelen etc. bel ik nog een keer naar IKEA Utrecht (waar ik woon), krijg een ontzettend botte en onaardige jongen aan de lijn. \’In principe heb je geen recht, doei.\’ en opgehangen. Hij kon me niet doorverbinden met de klantenservice (0900 dus ik betaal liever niet voor advies), en kon helemaal niks doen. \’Als je iemand wil spreken moet je maar naar de winkel komen.\’

Op zijn minst kan IKEA mijn klacht serieus nemen, en er eens over nadenken of het normaal is dat een nieuw matras na 1,5 maand al kuilen gaat vertonen. Om deze reden heb ik mijn oude matras juist weggedaan!

Op zijn minst kan IKEA mijn klacht serieus in behandeling nemen, in plaats me van het kastje naar de muur te sturen. Mijn geld hoef ik niet per definitie terug, alleen verwacht ik wel het voor een nieuw matras om te kunnen ruilen waar ik weer goed op kan liggen. Want dit is, zelfs voor een artikel uit de koopjeshoek, niet normaal dat dit gebeurt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RVoorhorst