Klacht: Krommer kan het niet !

op 16 juli 2021 over KPN NetwerkNL in de categorie Internetbedrijven

Ik heb geen glasvezel aansluitpunt omdat:

In 2020 krijg ik een verzoek om toestemming te geven voor een glasvezel aansluiting. Die toestemming geef ik.

Dan krijg ik een bericht:’’Hoera u krijgt glasvezel.’’

November beginnen werklieden met de aanleg. Na de kabel door de kelder door te hebben getrokken laten ze de bundel kabels op de openbare gang begane grond van dit appartementencomplex liggen en vertrekken. Ik hoor niks meer en er is geen aansluitpunt aangelegd.

Ik krijg ergens in het voorjaar een mail “Hoera u krijgt glasvezel !’’
verder komt er geen bericht.

Begin juni, nu al 2021 vind ik dat ik geduldig genoeg ben geweest (bij kpnnetwerk is geduld alles behalve een schone zaak) Ik ga verhaal halen.

Eerst wordt mij verzocht bij mijn woningbouw toestemming te vragen voor de aanleg. Die is november 2020 al gegeven. Dit koppel ik terug.

Dan moet ik een haalbaarheidsonderzoek laten doen. Die wordt geweigerd.

Na een klacht krijg ik dit bericht:
”Erg spijtig om te vernemen dat onze aanleg niet zo soepel verloopt als dat wij zouden willen. Ik zie ook dat het systeem wat tegenstrijdige berichten laat zien omtrent uw adres dus ik begrijp de verwarring die intern is ontstaan.
Ik heb onze aannemer gemaild met het verzoek om te kijken naar een planning voor uw woning om de aansluiting te kunnen ontvangen.”

Dan dit:

“Vorige week had u online een klacht ingediend over het feit dat u nog geen glasvezelaansluitpunt heeft. Wij hebben navraag uitgezet bij onze uitvoerende partij. Zij hebben aangegeven dat ze uw woning niet meer binnen het project aan kunnen sluiten omdat ze dat al afgerond hebben. Op het moment dat u een abonnement afsluit bij een provider die diensten levert via ons netwerk, dan sluiten wij als nog het glasvezelaansluitpunt kosteloos aan. De aangesloten providers kan u vinden op www.kpnnetwerk.nl/providers.”
Ik heb nu ADSL van KPN dus ik ga kijken of ik mijn abonnement kan overzetten naar glasvezel ik kriijg de volgende reactie:
“Bedankt voor het wachten, ik heb dit even nagevraagd aan een collega. Helaas is het inderdaad waar wat KPN NetwerkNL aangeeft. Het is helaas niet meer mogelijk voor ons om hier nog kosteloos een glasvezelverbinding voor je aan te sluiten, dit kan alleen als het zelf aanvraagt óf overstapt naar een andere provider die op jouw adres glasvezel kan leveren via ons netwerk :(. Mijn oprechte excuses hiervoor,”

Dus omdat jullie aannemer zijn werk niet doet zo als het hoort moet ik door een mallemolen van tegenstrijdigheden en bovendien wisselen van provider ! Het kan werkelijk niet krommer dan dit !

Een glasvezelaansluitpunt zoals belooft ! Niet meer niet minder !

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar KPN NetwerkNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door KPN NetwerkNL in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat KPN NetwerkNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KPN NetwerkNL

Heeft op 19 juli 2021 om 11:20 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Logister,

Bedankt voor uw bericht.

Wat jammer om te vernemen dat u de aanleg van onze glasvezelaansluiting op deze wijze heeft moeten ervaren. Onze welgemeende excuses daarvoor.

Het klopt inderdaad dat onze aannemer uw woning niet meer binnen het uitrolproject kan voorzien van een glasvezelaansluiting, omdat het project reeds is afgerond in september 2020. Volgens ons systeem kan uw woning überhaupt nog niet worden aangesloten, omdat hier geen toestemming vanuit de woningbouw voor zou zijn. Wij hebben inmiddels wel vernomen dat die informatie incorrect is en dat uw woningbouw hier wel toestemming voor heeft gegeven. Wij zijn nu druk bezig om de informatie in onze systemen recht te trekken, zodat uw adres wordt voorzien van de juiste status.

Zodra dit in orde is, kunt u een abonnement afnemen bij één van de beschikbare providers op ons netwerk en wordt uw woning alsnog kosteloos voorzien van een glasvezelaansluitpunt. Het is dus niet zo dat u moet overstappen naar een andere provider.

Wij zullen uw klachtendossier blijven monitoren en zetten waar nodig gepaste acties voor u uit om dit zo snel mogelijk in de juiste banen te leiden. Zodra dit alles is ingeregeld, brengen wij u daarvan op de hoogte.

Hopelijk bent u tot zover voldoende geïnformeerd.

Samsara
Klachtenteam KPN NetwerkNL

Alle klachten die gemeld zijn door Wook