Klacht: Krijg aanbetaling wasmachine niet meer terug na annulering van bestelling.

op 23 maart 2020 over Lets Fix Witgoed in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Op maandag 16 maart 2020 ca. 12.20 verschijnen volgens afspraak, gemaakt via de Witgoedhulplijn, 2 monteurs om mijn wasmachine na te kijken omdat die het niet deed. Nadat ik de wasmachine aanzet zie ik tot mijn verbazing dat de trommel weer draait. Volgens de monteurs maakt dat echter niets uit en zij stellen, zonder verder naar de machine te kijken dat de printerplaat kapot is, en dat de machine het nooit meer zal doen met was erin. Verder wordt de machine niet meer gecontroleerd.
Omdat ik vertrouw op de deskundigheid van de monteurs , ga ik in op hun voorstel om een gerefurbished andere machine, tw Siemens of Bosch , van maximaal 5 jaar oud, te kopen bij hun bedrijf, te weten Lets Fix witgoed, voor €340, inclusief BTW , diagnosekosten en bezorging. De aanbetaling bedraagt €140,- Ik betaal met 3 briefjes van €50 contant aan, in totaal €150,-. Omdat de monteur niet kan terugbetalen , verandert hij op het reeds ingevulde aankoopformulier het nog aan te betalen bedrag van 200- naar 190 euro.( zie bijlage)
Nadat de monteurs weg zijn probeer ik voor de zekerheid toch nog een keer mijn wasmachine, met gevulde trommel, en tot mijn verbazing werkt de machine weer prima , en werkt het hele wasprogramma probleemloos af.
Het blijkt dus dat de diagnose van de monteur niet klopt, en dat waarschijnlijk een kleine tijdelijke storing het probleem is.
Vandaar dat ik de aankoop van de machine wil annuleren.Als ik hen bel vertellen ze mij dat ze niets gaan terugbetalen,omdat de machine binnenkort toch kapot zal gaan, en dat het toch aan de printerplaat ligt!!! terwijl het wettelijk toch zo is dat je een binnen 30 dagen recht hebt op terugbetaling van de aanbetaalde som. Ik heb een soort van bestel bon gekregen met daarop de bedragen.

Ik ben tevreden als het bedrag van €150 minus voorrijkosten van €71,39 €78,61 terugbetaald wordt. In principe zou het €150 euro moeten zijn omdat ze eigenlijk niets gedaan hebben en de verkeerde diagnose gesteld hebben.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lets Fix Witgoed

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lets Fix Witgoed nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Philip6456