Klacht: krappe overstaptijd in Zwolle

op 16 december 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

De reis van Zutphen naar Den Haag duurt, welke rit je ook kiest, een half uur langer dan voorheen. Wij kozen voor een overstap in Zwolle. De heenreis hadden we net genoeg tijd voor het overstappen van het ene naar het andere perron.
De terugreis kwam de trein vanuit Den Haag met 3 minuten vertraging in Zwolle aan. We (man en vrouw van 60 en 63 jaar) wisten dat we moesten hollen en dat hebben we ook gedaan, trap op, trap af. We zagen de trein naar Zutphen (Rozendaal) staan, maar de deuren werden vlak voor onze neus gesloten en wij moesten een half uur wachten op de volgende trein. In plaats van twee uur, hebben we er vandaag drie uur over gedaan om weer thuis te komen.

Vier minuten overstaptijd in Zwolle is voor ouderen en mensen die moeilijk ter been zijn veel te krap. Er is zeker geen tijd om de lift te gebruiken. Wanneer een trein een paar minuten vertraging heeft, lijkt het ons verstandig dat treinen onderling contact opnemen, zodat reizigers toch nog tijd hebben over te stappen.
We zijn niet afhankelijk van openbaar vervoer, maar reizen af en toe graag met de trein. Nu twijfelen we erover of we onze 60-plus kaart wel willen verlengen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 19 december 2012 om 12:59 geantwoord

klacht geregistreerd en klant beantwoord.

Alle klachten die gemeld zijn door hoogeslag