Klacht: Kraamcadeau kan niet geruild worden

op 10 augustus 2016 over Prenatal in de categorie Kledingwinkels

Ik ben net bevallen van onze dochter.
Ik heb van mensen (die ik niet heel goed ken en verweg wonen) twee pakjes gekregen, een maat kleiner dan ze kan dragen en zomer outfit dus kan ik het helemaal niet gebruiken.
De volgende dag is mijn schoonmoeder direct naar de prenatal gegaan om te vragen of het geruild kan worden of dat er iets anders voor in de plaats gekocht mocht worden.
(als je een kraamcadeautje krijgt ga je niet direct om de bon vragen, dat is gewoon onbeschoft)

Het antw. van Prenatal : ‘ zonder bon of kaartjes er aan mag het niet geruild worden’. Het zat nog in de cadeau verpakking, met plastic er nog aan waar prenatal zelf de kaartjes er af trekt als het cadeau gegeven wordt.
(waarom dan geen sticker er overheen plakken). Daarnaast hangt het in de winkel want het is de nieuwe collectie. (al zou ik maar de helft er van terug krijgen in tegoed wat ik kan gebruiken bij jullie.)

Ik heb ze nadien gemaild en gebeld, (hele jonge meisjes aan de telefoon die standaard zinnen moeten opzeggen en zelf niets mogen beslissen). Waarschijnlijk goedkope krachten, zo hoeven ze nooit een klant tegemoet te komen. Ze blijven er bij zonder bon mag er niet geruild worden.
Ik heb nog nooit een bedrijf mee gemaakt die zo klantonvriendelijk is.

Ik heb praktisch mijn gehele uitzet bij Prenatal gekocht. En voor mijn Baby-borrel (van ruim 150 personen) einde van de maand, had ik alleen maar om prenatal bonnen gevraagd of dingen die ik graag nog wil hebben.
Omdat deze service hier zo slecht is, ga ik prenatal van mijn lijst halen en een bedrijf die wel klantvriendelijk is, zoals Baby Dump en BabyPark er voor in de plaats zetten.
Deze bedrijven doen nooit moeilijk, en zelfs zonder bon kaartje of 6 maanden geleden gekocht, geen probleem zolang producten niet gedragen zijn mag je ze ruilen. (mits het nog in de winkel hangt)

Een ding is zeker dat ik geen goed woord over heb voor de prenatal. En jullie service. Het gaat hier om pakjes van max 20euro. maar ik vind het echt zonde dat ik deze pakjes nieuw bij de kringloopwinkel kan inleveren omdat het de verkeerde maat is!

Ik werk zelf in de hospitality industry en leer mensen dagelijks dat het allemaal draait om klant vriendelijkheid. Daarmee behoudt je je oude klanten en trekt nieuwe klanten aan door oude klanten tevreden te stellen, die mond-op-mond reclame doen voor jouw bedrijf.
Voor elke ontevreden klant word er minimaal aan 30 mensen vertelt over de slechte service. Ik kan je vertellen dat ik op mijn baby-borrel minimaal 150 personen heb lopen.

Erg spijtig dan zon groot bedrijf zon strikt maar ook klant onvriendelijk beleid heeft.

Ik verwacht niet dat ze deze klacht gaan oplossen. per mail kreeg ik te horen, dat Prenatal Apeldoorn met mij contact op zou nemen...
Dit is niet gebeurt. ( daarnaast duurt het ook erg lang voor je een reactie krijgt. dus mocht ik nu de bon hebben, dan zijn de 14dagen ruil policy ook al verlopen dus zou het geen effect hebben.... (terwijl we direct de volgende dag na ontvangst van het cadeautje naar de winkel zijn gegaan.)
(ik niet want mocht mijn bed/huis nog niet uit.
Mochten ze me toch tegemoet willen komen, een waardebon of dat ik iets kan uitzoeken wat wel past zou een goede oplossing zijn, waar ik zeer tevreden mee zou zijn.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Prenatal

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Prenatal in behandeling genomen

Bericht van Prenatal

5 maanden geleden - Aan het filiaal in Apeldoorn is het verzoek gedaan om jou telefonisch te benaderen.

Alle klachten die gemeld zijn door NEW MOM