Klacht: KPN prepaid oplichting met vreselijk dure losse MB’s en misselijk verborgen “bonus tarief”

op 28 juli 2017 over KPN in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb reeds diverse emailtjes verstuurd hiervoor, maar de boodschap/kern van mijn vraag wordt op een of andere reden totaal niet gesnapt, of men WIL het niet snappen. Dat laatste verdenk ik nu KPN van, omdat ik een Sim prepaid kaartje heb gekocht voor 5 euro. Daar kreeg ik 2,50 tegoed bij en bij registratie nog 7,50. Die 7,50 is onmogelijk te krijgen, althans, ik heb alles geprobeerd. Ik heb wel 10 euro opgewaardeerd. Ik zie even later dat als ik het bonus tarief aanzet ik met 10 euro 15 euro tegoed krijg en met 20 euro zelfs 35. Als ik 30 opwaardeer krijg ik echter gewoon 30 euro. Afijn… Maar dan wil ik weten hoe dat met die tarieven zit en ik kan dat maar niet vinden en mail daarom met KPN:

Beste KPN klantenexpertisecentrum,

Als ik dan 1 euro betaal voor 100MB en als die 100MB dan op zijn (!), dan komt er een melding en kan ik op mijn toestel kiezen voor \”hervatten\”, en dan gaat het internetten gewoon door, maar staat er niet bij via welk product of tarief ik vanaf die 100ste MB bel. Mijn vraag is dan of dit:

A: wordt afgetrokken van mijn volgende (bijvoorbeeld) dagbundel van 100MB?

B: dat dat me helemaal niets kost, lijkt me stug, maar ik kan het serieus nergens in de voorwaarden terugvinden.

C: of dat er losse MB\’s worden afgerekend tegen een duur tarief tot mijn hele prepaid tegoed op is. Dat kan ik ook niet terugvinden in de voorwaarden. En is weliswaar (nog) niet te zien op het tegoed dat ik nog heb, maar ja, daar is nu ook nog geen nieuw product aangeschaft.

Ik krijg hier weer een ontwijkend antwoord op: \”U stelt mij een aantal vragen, met mogelijke opties. Ik kan alleen daadwerkelijk verbruik zien in het systeem, dus wanneer u data verbruikt. Dan kan ik zien hoeveel die sessie heeft gekost. Op onze website staan meerdere opties om op te waarderen, kiest u vooral welke optie het beste bij u past wat u nodig heeft.\”

Ik zie de hele tijd mijn tegoed staan op 10,20 euro. Ik koop ook een nieuwe dagbundel van 100MB voor 1 dag voor 1 euro. En dan ineens krijg ik (pas later!) een mailtje dat mijn tegoed op is en ik dus niet meer kan internetten. Na lang zoeken zie ik waar ik al voor vreesde: 1MB kost 25 cent!!! Tsja, ik noem dit oplichting op deze manier, hoezeer het ook ver weggestopt in de kleine lettertjes staat. Zeker nu ik zo duidelijk hier naar gevraagd heb!

Gewenste Oplossing:

Ik moest een contractdatum invoeren verplicht, maar heb geen contract...

Ik wil mijn geld terug! en ik wil gewoon alsnog die domme bonus hebben, waar ik gewoon moreel recht op heb zonder al die misleiding! En ik wil mijn \"extra tegoed\" van 7,50 euro kunnen gebruiken. Verder wil ik gewoon op een pagina inzien wat ik heb gekocht aan producten en nu dus ook ineens die dure losse MB\'s. Als de app op tijd zou verversen zou ik het dure gebruik van losse MB\'s ook veel eerder opgemerkt hebben! En ik heb de klantenservice er duidelijk om gevraagd en men draait er omheen. Ik vind dit misleidend en het riekt naar in gewoon Hollands pure oplichting!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

Reactie van de melder van de klacht Jeroen van Dam

2 weken geleden - Bericht van klant, niet KPN!!! Ik heb als gebaar 10 euro opgewaardeerd gekregen en moet daar heel blij mee zijn... "Ik vertrouw erop dat u dit gebaar waardeert." Van zo'n laatste zin krijg ik al dodovel sowieso... Nee, eigenlijk niet, want ik had nu nog 23 euro en 60 MB vandaag over moeten hebben na 15 euro investering. Indien ik 20 had opgewaardeerd had ik nu met 25 euro investering nog 43 euro overgehouden en 60 MB Dan lees ik zelf toch duidelijk, heel klantvriendelijk, het bonustarief had kunnen aanzetten... Want dat stond toch overduidelijk overal vermeld? Nou, waarom staat die niet gewoon aan dan??? Iedereen wil toch gewoon hebben waar hij voor betaald??? Wat is dat dan voor zuurs? Nog zuurder is dat ik met 20 euro maar liefst 35 euro tegoed had gekregen. Dat had ik dan liever gedaan. En dan zie ik dat als je 30 opwaardeert je maar 30 tegoed krijgt? Dat riekt toch naar onfrisse praktijken? Dan ben je toch op zijn Amsterdams je klanten aan het naaien? En dan ook nog die ontwijkende antwoorden, terwijl jullie dondersgoed weten waar de angel zit! En wat ik dus wilde weten, en wat met de grootste moeite achter valt te komen, hielden jullie toch echt moedwillig verborgen in die mistige vage antwoorden! En het is me nog niet duidelijk, want als ik die 100MB per dag op heb, mag ik dan een 2e bundel van 100MB kopen voor een euro van mijn tegoed? Of moet ik dan echt per MB betalen? Dan zijn jullie sowieso 5 keer duurder dan T-Mobile... Kan dat ook allemaal niet vinden... Dus met 25 euro had ik nu nog 45 euro (-2) tegoed gehad als ik het bonus tarief had aangezet, en als jullie adequaat hadden geantwoord had ik met 15 euro dan nu nog 25 (-2) euro gehad. Op een of andere slinkse manier heb ik nu 1 dag 100MB voor 1 euro gehad, en de rest is in het niets verdwenen en oh ja, ik heb de Trouw van vandaag voor 10,20 euro. Mag ik nog van geluk spreken dat ik niet meer tegoed had staan!

Reactie van de melder van de klacht Jeroen van Dam

2 weken geleden - Reactie van wederom de klant! het kan dus nog gekker... zucht... Ik zit mijn schoenzolen ondertussen van ergernis op te eten! Met de veters erbij... Ik zou dan 10 euro gekregen hebben bij god´s gratie en absolutie, maar dit verschijnt NIET in mijn tegoed, en ook niet als ik SALDO stuur naar 1266... en ik kan er sowieso ook geen internetbundel mee kopen heb ik al gelezen. Dit terwijl ik al een bel-sms abonnement heb bij een andere provider en dus NIET duur hoef te prepaid bellen-smsen bij KPN! Dit kost me dagen aan uitzoekerij, ergernis en tijd, bewust zo opgezet allemaal lijkt het wel, en toch pik IK het gewoon niet!

Reactie van de melder van de klacht Jeroen van Dam

2 weken geleden - Bericht van weer de klant! Wat??? Heb ik opgewaardeerd met 20 euro, dat staat er wel meteen op!!! en wat helemaal niet kan is dat ik 34,99 heb staan ipv 35! Dat KAN niet met prepaid, dat ik nog een negatief saldo van een cent had! Prepaid is prepaid, dus terug met die cent, wat een have garen zijn jullie om te denken alles maar te kunnen flikken verdomme, dit kost me vreselijk veel tijd en ergernis allemaal!!! Dit wordt dan ook nog een ijskoude douche bij Tros Radar?

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen van Dam