Klacht: KPN levert oud product bij nieuwe abonnementen, terwijl anders vemeld.

op 04 augustus 2016 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

KPN heeft mij een ExperiaBox v8 opgestuurd. Een modelletje dat al meer dan 5 jaar oud is en de nieuwste WiFi technieken zitten niet in dit modem. Ook wordt door verschillende KPN medewerkers gesproken over dat de V10 stabieler is. Daarom heb ik bij het afsluiten van mijn abonnement gevraagd of ze konden zorgen dat ik dan wel de V10 krijg opgestuurd. Daarop werd in een e-mail beantwoord. Ja meneer, Wij sturen u het nieuwste modem af.

Tot mijn verbazing ontving ik de ExperiaBox v8 en ik dacht dit moet een fout zijn dus dit kunnen ze herstellen. Maar nee, de medewerker van KPN heeft iets gezegd wat hij niet had mogen zeggen en daardoor krijg ik mijn ExperiaBox v10 niet. Waardoor ik een nieuwe router moet kopen + installeren. Wat allemaal extra kosten met zich mee brengt.

Op de website staat dat de monteur ook nog een wifi check doet, maar die kijkt dus alleen of je overal in het huis bereik hebt en internet hebt. Voor de rest wordt er dus niet gekeken welke WiFi techniek er wordt gebruikt en wat de onderlinge snelheden van apparaten zijn. Bijvoorbeeld mijn dataverkeer over 2.4Ghz is langzamer dan over 5Ghz met een NAS en films streamen.

Ik gebruik de internet verbinding voor mijn werk. Daarvoor heb ik een snelle stabiele internetverbinding nodig en een router die de onderlinge communicatie van mijn apparaten kan verwerken.

Het v8 model heeft trouwens ook maar 10/100 poorten, terwijl vandaag de dag het redelijk normaal is dat er gigabit poorten op een router zitten.

Alsnog een ExperiaBox v10 afsturen.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Internet

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Internet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vdberg1990