Klacht: Kosten reparatie Samung mobiele telefoon

op 29 november 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Naar aanleiding van een defect scherm gebeld met Samsung, hierna verwezen naar Dynafix. De dame van Samsung gaf aan foto\’s te maken van het toestel om eventueel de staat hiervan te bewijzen.

Via de site van Dynafix een ophaalopdracht aangemaakt, toestel werd afgelopen donderdagavond netjes opgehaald.

Toestel was dus in goede staat afgegeven aan de koerier en zou dus in goede staat moeten zijn ontvangen.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een prijsopgave binnen omdat de reparatie buiten garantie valt, maar er stond wel een regel bij dat het onderdeel niet voorradig is en wij dus wel een nieuw toestel kunnen kopen…..vreemd.
Het toestel is gekocht in september 2015 en heeft dus wel nog garantie.

Volgens Dynafix (ze hebben een foto toegestuurd) zit er een barstje in het scherm en heb ik twee opties:
1. Ongerepareerd retour laten sturen, kosten € 59,29
2. Nieuw toestel tegen een gereduceerde prijs a € 204,99

Ik heb dus foto\’s dat het toestel in goede staat was en deze ook nu toegezonden naar Dynafix.

Helaas kan ik dus niets anders constateren dat de schade moet zijn opgelopen tijdens het vervoer van de koerier of bij Dynafix.

Als zowel Dynafix als Samsung dit netjes oplost, d.w.z. mij hetzelfde toestel aanbied zonder schade en dat ik geen onterechte kosten hoef te maken.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 week geleden - Geachte klant, We begrijpen uw reactie hierin en snappen ook dat u schrikt van een prijsopgave op het moment dat u deze niet verwacht had. De schade aan uw toestel zit in de onderlaag van het scherm welke uit meerdere lagen bestaat en is de veroorzaker van uw klacht "Opeens verscheen er een zwarte balk onderaan het display, heel kort hierna werd het hele scherm zwart". Wanneer wij uw toestel testen met slechts een nieuw scherm is het probleem opgelost. We concluderen hieruit dan ook dat de schade aanwezig was bij het insturen. De reden dat het op foto's van voor de reparatie niet zichtbaar is is uit te leggen. Doordat de schade in de onderlaag van het scherm zit en het toestel een zwart scherm heeft bij uitstaan is deze heel moeilijk te zien zonder het toestel in een bepaalde hoek te leggen met een felle lamp welke recht op het toestel schijnt. Dit is ook waarom de foto in een vreemde hoek gemaakt is met een lamp direct op de schade gericht. De prijsopgave welke opgemaakt is is om bovenstaande reden dan ook terecht en zal gehandhaafd blijven. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Lobo01

1 week geleden - Geachte heer/mevrouw, Mijn excuses dat ik uw uitleg niet snap, hier kan ik niets mee. Ik kan u niet duidelijker maken dat er geen schade was voordat het toestel bij u aankwam. Hoe gaan wij nu verder zonder ingewikkelde procedures aan te moeten gaan? Ik vind dat de schuld bij u ligt. Ik heb overigens nog een foto van het toestel waarbij ik een flitser heb gebruikt waar duidelijk te zien is dat er geen schade was. Zou ik overigens ook een reactie op mijn email mogen ontvangen welke ik reeds eerder heb verzonden dan deze melding. Graag verneem ik uw reactie.

Bericht van Dynafix

1 week geleden - Geachte klant, Kan ik wellicht nog iets voor u uitleggen zodat het verduidelijkt wordt? Een flitser zal de schade niet altijd zichtbaar maken, dan moet deze al in exact de juiste hoek genomen zijn. Zoals aangegeven is de schade aan het scherm met 100% zekerheid de veroorzaker van de problemen waardoor we kunnen concluderen dat deze met diezelfde zekerheid aanwezig was voor het toestel binnenkwam. De e-mails worden op datum beantwoord, welke het eerst binnenkomt wordt het eerst beantwoord. Dit kan soms enkele dagen duren daardoor. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Lobo01