Klacht: Kosten onterecht berekend

op 27 september 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Via Vodafone heb ik een telefoon verzekering van Dynafyx en heb mijn mobiel al een aantal keer laten repareren. De ene laatste keer, kreeg ik mijn mobiel terug zonder simtray, terwijl ik mijn mobiel had weggeven ter reparatie met simtray. Je krijgt nl elke keer een leentoestel mee, tijdens de reparatie. Op deze manier kon in mijn gerepareerde mobiel niet gebruiken en besprak dit met bezorger. Hij belde zijn leidinggevende en waren tot een akkoord gekomen om weer een nieuwe aflever afspraak te maken. Ik hield dan voorlopig het leentoestel in mijn bezit. Een dag of 2 daarna is mijn eigen toestel afgeleverd en heb ik het leentoestel meegegeven aan de bezorger. Na een paar dagen merkte ik dat mijn toestel toch nog mankementen had en heb ik weer een nieuwe reparatieafspraak gemaakt. Ik kreeg dus weer een leentoestel en moest weer een nieuwe afspraak maken toen mijn toestel gerepareerd was. Net voordat ik mijn deur opende voor de bezorger, viel het leentoestel uit m’n handen, waardoor het scherm stuk was van het leentoestel. Ik had het nl net uit het hoesje gehaald omdat ik het om moest ruilen voor mijn eigen toestel. Ik legde het uit aan de bezorger en hij zei dat ik contact moest opnemen met Dynafix en/of Dynalogic. Ik heb Dynafix een mail gestuurd om de situatie uit te leggen en heb nooit een reactie gehad. Een maand of 2 later krijg ik 2 rekeningen van Vodafone (wat berekend is door Dynafix) van 2 x €25 en daarna een bedrag van €181. Na meerder malen contact te hebben gehad met Vodafone, Dynafix en Dynalogic (die in eerste instantie allemaal niet wisten waar de bedragen voor berkend waren en waardoor ik van het kastje naar de muur werd gestuurd en ik hoge belkostenwijzer heb gemaakt, maar dat gelukkig weer door Vodafone is gedeclareerd), kwam Vodafone er eindelijk achter dat de 2x €25 transport kosten waren en de €181 kosten voor beschadiging van het leentoestel. Ik heb een klacht ingediend bij Dynafix, Dynalogic en Vodafone en ze blijven volhouden dat ik deze bedragen moet betalen. Ik denk dat Dynafyx en/Dynalogic zelf niet in de gaten heeft dat ik 2x mijn toestel heb laten repareren in een korte tijd. (hier heb ik bevestigings mailtjes van en deze zijn ook doorgestuurd naar Vodafone) Dat ze mijn toestel leverde zonder simtray en daardoor terug moesten komen, is niet mijn schuld en betreft de schade aan het leentoestel; ik denk niet dat het repareren van het scherm van een toestel €181 kost. En waarom heb ik nooit een reactie gehad, laat staan een waarschuwing of kostenplaatje van te voren, in plaats van mij verassen met 3 rekeningen. Tot nu toe heb ik geen reactie van Dynafic en Dynalogic gehad. Ik vind ze erg onbeschoft en onprofessioneel. Telefonisch kan niemand je helpen, want een klacht moet per mail en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en als je dus wel een klachtmail stuurt, krijg je geen reactie. Ook heb ik gevraagd of Dynafix originele IPhone schermen gebruikt, want nu zit er alweer een barst in m’n scherm en heb mijn toestel niet eens laten vallen (ik ben er lichtjes op gaan zitten. Ik stond meteen op toen ik het voelden en zat er dus niet met mijn geheel gewicht op) Als ik mijn toestel laat maken, dan moet ik na deze reparatie, zelf voor de kosten opdraaien. Er zit mag blijkbaar een maxima aan het aantal reparaties per jaar. Natuurlijk heb ik hier ook geen reactie op gehad.

Wanneer de rekeningen van €25, €25 en €181 gedeclaeerd of geannuleerd of ingetrokken worden.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Geachte klant, vervelend dat alles niet naar wens verlopen is. We hebben het nagekeken en zien dat er 1x €25,- euro in rekening wordt gebracht. Deze lijken inderdaad onterecht te zijn en zullen we dan ook crediteren. De kosten voor het leentoestel zijn terecht en deze zullen we dan ook helaas handhaven. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 01 november 2016 om 13:29 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Stefania79