Klacht: kosten incasso door gewonnen veiling minderjarige

op 19 februari 2018 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Mijn dochter van 16 jaar heeft onlangs een account aangemaakt bij vakantieveilingen.nl en een veiling gewonnen. Deze veiling heeft ze niet betaald en er is een incasso ingesteld via Intrum Justitia. Uiteindelijk heb ik hier notie van gekregen en vervolgens gebeld naar Intrum Justitia. Verbaasd dat het mogelijk is dat een minderjarige dit kan doen, heb ik deze man hierop aangesproken. Hij vertelde mij doodleuk dat zelfs kinderen van 10 jaar dit soort acties uitvoeren en reizen winnen welke niet betaald worden. Nu heb ik op advies (omdat anders de rekening veel hoger wordt) toch de rekening betaald, waarna ik ben gaan speuren op internet. Ik kom zelfs berichten tegen uit 2015 met dezelfde klachten, waaruit blijkt dat vakantieveilingen hier kennelijk helemaal niets aan doet. Verder wordt geschreven door een medewerker zelf, dat een minderjarige financieel niet aansprakelijk gesteld mag worden. Overal moet een minderjarige zich legitimeren, maar vakantieveilingen doet hier niets mee. Dit is niet meer van deze tijd en ronduit belachelijk.Een schande dat het na jaren nog altijd mogelijk is en er dus niets aan gedaan wordt.

Ik eis dus ook mijn betaalde kosten terug, net zozeer dit bij anderen ook is hersteld. Verder dat vakantieveilingen nu wel actie onderneemt om dit soort toestanden tegen te gaan.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 21 februari 2018 om 09:15 geantwoord

Beste de Mutsjes,

Vervelend dat je minderjarige dochter een account heeft aangemaakt op VakantieVeilingen.nl en een veiling heeft gewonnen, waarvan de betaling naar het incassobureau is gegaan.

Bij het aanmaken van een account wordt altijd naar de geboortedatum gevraagd en dient men akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Nu gebeurd het weleens dat een minderjarige, zonder toezicht van de ouders / verzorgers, een profiel aanmaken en een andere geboortedatum opgeven om als meerderjarige over te komen.

VakantieVeilingen laat een minderjarige uiteraard de kosten van een gewonnen veiling en de kosten van het incassobureau niet betalen. Wij vragen je om per email contact met ons op te nemen, via webcare@vakantieveilingen.nl ov.v. het referentienummer van Klacht.nl, samen met het e-mailadres, kopie id-kaart (van je dochter) en het ordernummer van de veiling. Na ontvangst van je email, sluiten wij het dossier bij Intrum.

Wij zien je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijk groet,

Diana - Webcare VV

Alle klachten die gemeld zijn door demutsjes