Klacht: Kosteloze opzegging

op 05 september 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Vanaf het moment dat ik over was gestapt naar Tele2 heb ik alleen maar problemen gehad met de dekking bij mijn woonplaats Oud-Beijerland. De dekking was er bijzonder slecht!

Na meerdere malen te hebben gebeld met Tele2 en een dekkingsklacht te hebben ingediend kreeg ik na een paar maanden eindelijk een reactie, ik mocht kosteloos opzeggen.

Gelukkig is het niet zo makkelijk om weer een passend abonnement te vinden. Tele2 eiste daarbij dat ik het toestel of opstuur (direct) of opdraai voor de kosten van het toestel (toestel was toch gratis???).

Telefonisch aangegeven dat ik het toestel opstuur zodra mijn abonnement is beëindigd en ik verder geen kosten en natuurlijk ben overgestapt naar een andere provider.
Telefonisch contact gezocht (WEER) met de klantenservice en aangegeven dat ik het toestel wou opsturen en waar het dan ook naar toe verzonden mocht worden. Zij zeiden dat dit niet naar Tele2 kon maar dat ik naar Studentmobiel moest gaan en daar het toestel moest inleveren. Naar Den Haag gereisd, en eenmaal aangekomen bij Studentmobiel wisten zij niks van deze “aparte” constructie en verwijzen ze mij meer door naar Tele2.

Weer contact opgezocht met tele2 en aangegeven dat ik het toestel wil terugsturen. Ze gaven toen aan dat Tele2 nog nooit eerder gebruikte toestellen terugneemt. Ik heb aangegeven dat ze terug moeten kijken in het contact dat ze met mij hebben gehad in plaats van direct uitspraken doen… Excuses meneer ik lees het terug kreeg ik dan steeds weer te horen. Wij bellen u terug! (er is verder nooit meer teruggebeld)

Vervolgens krijg ik een rekening van maar liefst 975 euro!!!!! Mijn abonnement zou kosteloos opgezegd ivm dekkingsklachten, Tele2 voldoet namelijk niet aan de belofte die ze maken, en dat is natuurlijk contract breuk. En toch sturen ze een dergelijke factuur
WEER contact opgenomen met Tele2, verhaal uitgelegd. Ow excuses meneer wij gaan dit opsturen naar de afdeling facturen en zij zullen dit verder afhandelen. Direct ook aangegeven dat ik de toestel kosten niet wil hebben en ik graag het toestel dan ook terugstuur. Zij boden hun excuses aan en gaven aan dat de afdeling contact met mij zou opnemen om dit op te lossen.

Weer een hele tijd niks gehoord tot er een zeer onpersoonlijke automatisch gegenereerde factuur op de bus lag totaal niet persoonlijk want er staat alleen mijn achternaam op, gelukkig wonen er bij ons thuis maar liefst 5 mensen met de zelfde achternaam, waarin staat:
te betalen bedrag van 670 euro, betaal binnen 14 dagen of je abonnement wordt afgesloten (is toch al gebeurd???).
Betaald u niet optijd dan zijn wij genoodzaakt om u aan te melden bij stichting Preventel, deze instantie houdt bij welke mensen hun abonnement niet kunnen betalen????
Dit is toch serieus uit den boze??

Afgelopen vrijdag weer contact gehad met Tele2 en de meneer aan de telefoon was zeer behulpzaam. Gaf alleen weer aan van niets te weten en gaf WEER aan dat Tele2 geen toestellen terugneemt. Ik gaf WEER aan dat hij de geschiedenis moet lezen en dat ik er redelijk klaar mee ben. Ik ben verplicht de toestelkosten te betalen, en doe ik dat niet wordt mijn factuur naar het incassobureau verstuurd en komen er 40 euro incassokosten bij etc etc. Aangeven dat ik een klacht ga indienen en die op het internet zal doen, Meneer ik zal dit doorsturen naar escalaties en zij zullen dit verder met u oppakken. Echter heb ik maar 14 dagen de tijd om te betalen>??? Klantenservice gaf aan dat hij hoopt dat ze dit binnen die termijn doen, alleen kan hij dat niet garanderen??

Weghalen van alle kosten en toestel terugnemen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ch4rif