Klacht: Korting na 9.00 uur

op 16 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis met een kortingskaart van de NS (reizen op saldo) voor korting in de daluren. Als ik echter voor 9.00 uur incheck, maar ik reis vervolgens tot ver na 9.00 uur, wordt over het volle traject toch geen korting berekend als ik uitcheck. Eigenlijk zou ik dan om 9.00 uur moeten uitstappen en mijn OV-kaart moeten uitchecken en vervolgens weer inchecken om daarna weer snel de trein in te rennen. Dit gaat echter niet omdat de paaltjes vaak niet op het perron staan en je ook een aantal minuten moet wachten voordat je na het uitchecken weer kan inchecken.

Via geautomatiseerd systeem bij uitchecken berekenen welk gedeelte met en welk gedeelte van de reis zonder korting was. Dat moet m.i. heel makkelijk kunnen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 20 januari 2014 om 12:59 geantwoord

Wij nemen het verzoek van de klant mee in onze beoordeling.

Heeft op 21 januari 2014 om 09:09 geantwoord

Ik kan hier niets mee: Eigenlijk zou ik dan om 9.00 uur moeten uitstappen en mijn OV-kaart moeten uitchecken en vervolgens weer inchecken om daarna weer snel de trein in te rennen. Dit gaat echter niet omdat de paaltjes vaak niet op het perron staan en je ook een aantal minuten moet wachten voordat je na het uitchecken weer kan inchecken.
Om dus toch van de korting te profiteren moet je dus je trein missen.
M.i. is het te lucratief voor de NS om hier iets aan te doen.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door ankons