Klacht: koppelen van treinstellen

op 04 april 2013 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

op traject sittard-maastricht randwijck worden de laatste tijd sprinters gekoppeld. dat gaat vele malen gepaard met vrij grote schokken waarbij er van te voren geen waarschuwing is geweest. ook staan de deuren tijdens de koppeling open,en passagiers stappen vaak nog in de trein tijdens zo’n schok. mij lijkt dit een onveilige situatie,het gebeurt tijdens de spits van 1700. ik denk vooral aan de oudere reizigers die agv zo’n schok kunnen vallen .de trein is altijd overvol op dit tijdstip dus een groot aantal reizigers staat op balkon.op 3/4 ging de koppeling helemaal mis en kon dat treinstel niet verder,waardoor wij allemaal in 1 treinstel gepropt moesten worden.

waarschuw dat de trein gekoppeld gaat worden en zorg ervoor dat er tijdens deze procedure geen mensen uit de trein kunnen vallen omdat de deuren open staan,dat doen jullie bij de intercities toch ook niet? rij toch gewoon met voldoende grote treinen,dan hoef je niet te koppelen,er onstaat ook altijd vertraging,waardoor je in sittard vaak de aansluiting mist. graag ontvang ik bericht over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 05 april 2013 om 09:40 geantwoord

Wij hebben bij de klant informatie opgevraagd.

Alle klachten die gemeld zijn door dat zeg ik niet