Klacht: Koersplan

op 13 september 2016 over Aegon in de categorie Verzekering

Met mijn toenmalige man zijn wij ongeveer 18 jaar geleden begonnen met sparen voor onze zoon, 50 gulden ieder, later werd dit € 22,69 in de maand. Nu ben ik 9 jaar geleden gescheiden en ben tot juli dit jaar iedere maand blijven betalen. In juli wilde ik toch eens weten wanneer dit koersplan af liep of hoelang ik nog moest sparen. Wat bleek? Mijn ex heeft 1 juli dit jaar het koersplan volledig afgekocht zonder dat ik hier van op de hoogte gebracht ben. Gebeld, mijn zoon een brief geschreven ( hij is tenslotte de verzekerde ) om inzage te krijgen hoeveel er vrij gekomen is en of ik de laatste 9 jaar alleen betaald heb.
Aegon kon hier niets over zeggen omdat het vertrouwelijke informatie is en alleen de inschrijver ( mijn ex ) het recht heeft op inzage. Mijn zoon, de verzekerde heeft geen poot om op te staan en ik ben alleen de betaler geweest!
Aegon heeft mijn zoon een brief gestuurd met gekopieerde voorwaarden en dat even snel met een stift gemarkeerd! Met andere woorden: dit is het, niet zeuren en we kunnen je niet helpen!!

De verzekerde en de betaler willen inzage in het koersplan hebben en of ik alleen al die jaren gespaard heb voor mijn zoon! De ex heeft gewoon al het geld " gestolen " ! De verzekerde wil dit graag terug.
Wordt dit niet netjes opgelost gaat de verzekerde een procedure starten, dat was het advies van mijn advocaat.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Aegon over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Aegon in behandeling genomen

Bericht van Aegon

2 maanden geleden - Beste mevrouw Lobel, Uw klacht heb ik doorgezet naar de desbetreffende afdeling. U krijgt binnen 10 werkdagen antwoord van mijn collega's. Vriendelijke groet, Hjalmar Aegon Webcare

Bericht van Aegon

2 maanden geleden - Beste mevrouw Lobel, Van de afdeling heb ik begrepen dat u op 16 september een brief heeft ontvangen. Daarin leggen we u uit dat we alleen de eigenaar van het Koersplan inhoudelijke informatie en inzage mogen verstrekken. Vriendelijke groet, Hjalmar Aegon Webcare

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aegon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Aegon

Heeft op 20 september 2016 om 17:46 geantwoord

Beste mevrouw Lobel,

Helaas kunnen we verder niks voor u betekenen in deze zaak. De enige manier om inzage te krijgen in dit Koersplan is via de daadwerkelijke eigenaar van dit Koersplan. Ik zal daarom deze klacht sluiten. Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Vriendelijke groet,
Hjalmar
Aegon Webcare

Heeft op 20 september 2016 om 18:28 geantwoord

We gaan verder met een advocaat. Jammer dat een advocaat wel inzage kan krijgen anders kan hij geen procedure starten uiteraard, dan maar op die manier.

Alle klachten die gemeld zijn door Lo1402