Klacht: Klepdeksel zekeringenkast

op 27 april 2017 over Janssen Kerres Citroën in de categorie Autodealers

In 2013 heb ik een nieuwe Citroën C3 Speciale Serie Collection gekocht bij Citroën dealer Kerres (nu Janssen Kerres) in Heerlen.
Omdat het klepdeksel van de zekeringenkast bij het openen iedere keer kapot ging heeft Citroën dealer Kerres 3 à 4 keer een nieuw gratis deksel gemonteerd. Bij de laatste montage gaf de monteur mij het advies het deksel niet meer te openen.
Onlangs stapte ik over naar de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering. Hiervoor was het nodig dat het deksel geopend moest worden. Daar het openen van het deksel niet lukte heb ik de hulp ingeroepen van Citroën dealer Janssen Kerres.
De monteur trok het deksel open wat een onaangenaam geluid gaf. Als uitleg gaf de monteur me dat je met kracht moest trekken en dat het deksel dan altijd kapot gaat.
Na enkele telefoontjes heb ik Citroën dealer Janssen Kerres niet kunnen overtuigen dat de C3 met gebreken is afgeleverd en dat hij nu plotseling stopt met het gratis monteren van een klepdeksel.
Dit laatste deksel is overigens door de monteur van Janssen Kerres kapotgemaakt.
Omdat de C3 niet in onderhoud is bij Citroën dealer Janssen Kerres wordt als reden opgegeven om geen nieuw klepdeksel gratis te monteren. Citroën dealer Janssen Kerres neemt niet de moeite om twee mails betreffende dit onderwerp te beantwoorden.

Als het klepdeksel gratis wordt gemonteerd ben ik tevreden.

Alle klachten die gemeld zijn door fambarrois@gmail.com