Klacht: klantvriendelijkheid tijdens toeristenseizoen

op 02 augustus 2017 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis dagelijks met lijn 5 van Annen naar Groningen Station en vice versa. Het valt mij op dat met grote regelmaat (lees minimaal 1 x per week) reizigers in de problemen komen omdat zij niet weten dat zij moeten uitstappen op een andere plek, dan waar zij zijn ingestapt (parkeerplaats P&R Haren). Het ziet er compleet anders uit, dus logisch dat er geen belletje gaat rinkelen. Men blijft vertwijfelt zitten in de hoop dat de bus op de rotonde driekwart zal gaan. Verschrikt zijn de blikken wanneer we de snelweg weer opdraaien en verder gaan richting Westlaren.
Hoeveel moeite is het juist in dit seizoen te laten zien hoe klantvriendelijk en toeristvriendelijk wij in Groningen en Drenthe zijn. Laat elke chauffeur duidelijk aangegeven dat het P&R Haren betreft en men via de tunnel naar de overzijde moet om bij de parkeerplaats te komen. Natuurlijk staat het ook op de informatie in de bus en wordt het via het automatische omroepsysteem aangegeven, maar men herkent de plaats niet (logisch).
Niet iedereen voelt zich vrij om aan de chauffeur te vragen of zij er echt uit moeten op die plek.
Nog mooier zou het zijn om ook in 1 zin in het Duits/Engels deze uitleg te geven, maar ik begrijp dat dat niet voor elke chauffeur is weggelegd.

Andere klacht betreft het niet wijzen op het “zomerbroezen” aan toeristen/buitenlanders. Eenmaal zittend in de bus lezen zij het pamflet achter de chauffeur over de €10,- en voelen zij zich soms flink bedrogen. Niet netjes, niet klantvriendelijk.
Gisteren en vandaag en heb wederom “jullie rol” vervuld en reizigers de juiste route gewezen om weer terug te keren naar de plaats van bestemming.

Zou zo mooi zijn als jullie je chauffeurs hier toch nog eens op wijzen, ze vervullen een hele belangrijke rol. Altijd al, maar zeker in deze vakantiemaanden.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door onzinveld