Klacht: Klantonvriendelijke service AppleCare

op 03 augustus 2016 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Ik heb een 8 maand oude MacBook met AppleCare protection program. Sedert 2 weken doet de rechter shift knop het niet meer. Aangezien ik 100 km van de dichtstbijzijnde apple store woon ben ik voor reparatie aangewezen op authorised repair centres. Hoewel de eigenlijke reparatie (vervanging keyboard) slechts enkele uren duurt, zou ik mijn MacBook toch 2-3 dagen moeten achterlaten aangezien apple eerst de defecte onderdelen moet toegezonden krijgen vooraleer toestemming te geven deze te vervangen. Ik gebruik de MacBook voor werk, en ben wellicht geen uitzondering meer wanneer ik zeg dat ik de computer geen 2-3 dagen kan missen. De repair centre kan de reparatie in enkele uren doorvoeren indien Apple hen een functionerend keyboard toestuurt.
Daarom AppleCare gebeld en na een eerste keer 20 minuten in de wacht een mevrouw (M.) aan de lijn gekregen die me niet echt verder hielp (email gekregen dat ik SMC reset moest proberen). Nogmaals gebeld en na nogmaals 20 minuten wachten met een “Senior Supervisor” verbonden (Dhr. Carl R.). Deze vatte mijn klacht als volgt samen: “ik begrijp dat u wilt afwijken van de normale procedure bij apple, en dat kan ik spijtig genoeg niet toestaan”. Op mijn daaropvolgende vraag wat dan de normale procedure is kreeg ik het antwoord dat zulke reparatie anderhalve week duurt en dat ik de computer dus zo lang moet missen.
Vervolgens om een mogelijkheid gevraagd klacht in te dienen, en er was me beloofd een link door te sturen. Die heb ik nooit toegekregen

Besluit: na jaren fervent Apple aanhanger te zijn geweest constateer ik nu met spijt dat de klantgerichtheid die me vroeger tot Apple heeft overhaald, nu volledig is verdwenen.

Wanneer ik het gevoel krijg dat mijn probleem met een apple product ernstig genomen wordt.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door FLJA