Klacht: KLantonvriendelijke conducteur: trein zondag 24 sept – jonge conducteur – trein van Venlo richting Utrecht – tijd: 19.05 uur

op 26 september 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zondag 24 september jongstleden ging ik met de trein naar Arcen. Op de terug weg had ik de trein van Venlo om 19.05 uur de trein van Venlo richting Utrecht. Ik had een Kruidvtkaartje geactiveerd op mijn Iphoon. Maar omdat mijn accu heel snel leek ging en ik nog maar heel weinig energie op mijn batterij had, had ik mijn telefoon uitgezet, om de batterij te sparen. Omdat ik bang was dat ik mis niet meer door de NS-poortjes van Rotterdam kon. Onderweg wilde de conducteur mijn treinkaart=je controleren. Prima. Ik vertelde dat ik mijn telefoon moest aandoen, omdat ik die uit gedaan had. Toen zei die conducteur ik kom zo terug. Binnen een aantal seconden was hij al weer terug. Toen begon het, hij zei of ik mis op kon schieten omdat hij niet de hele tijd kon wachten. De internet verbinding was wat traag, dus moest ik even wachten. Toen kreeg ik te horen dat het wel erg vervelend was en dat hij mij een boete kon geven voor het meerijden zonder geldig vervoersbewijs? Kom op zeg. Ik heb betaald. Nee, als ik het niet optijd kon laten zien, dan zou hij dat uitschrijven, zei hij.
Ik hou niet zo van gasten die zich willen bewijzen. En zeker niet van dreigementen. Toen bleek dat mijn digitale kaart niet meer in mijn persoonlijke NS_App stond. Dus moest ik via mijn mail het desbetreffende treinkaartje opzoeken. Na even zoeken had ik het gevonden. Toen kreeg ik de mededeling dat ik het had kunnen uitprinten. Ja, dat begrijp ik ook wel, Maar ik had gekozen om het opteslaan op mijn hoon. En ik gaf aan dat ik de vorige avond laat pas mijn kaart had geactiveerd. En op dit moment geen printer heb. Dan koop je er maar 1, werd er even door hem medegedeeld.

Nou sorry hoora, maar ik ben niet zo gediend van zulk soort taal. Ik ben een klant en had betaald. Ik vind dat deze jonge man erg onbeschoft is naar reizigers. Als hij dit werk niet leuk vind, moet hij iets anders gaan zoeken. maar dit soort gedrag ben ik niet gewend van het NS-personeel.

Daarom dien ik hierbij een klacht over hem in.

Er bleken 2 conducteurs in die trein te zijn. Het gaat om die jonger man.

Gedegen en klantvriendelijk personeel inzetten

Alle klachten die gemeld zijn door bloem2017