Klacht: Klantenservice wil geen service verlenen

op 02 juli 2018 over Weekendjeweg.nl in de categorie Reizen Algemeen

ik had via Weekendjeweg.nl een weekendje Maastricht geboekt, afgelopen weekend 30 juni 1 juli. Maar helaas vertrokken er geen treinen vanaf Venlo naar Maastricht. Na veel paniekerig zoeken bleek er geen ander (redelijk) alternatief dan zelf maar met de auto te gaan. Ergernis alom, ik vroeg Weekendjeweg om een redelijke vergoeding, waarbij ik voorstelde 2 ‘open’ retourtjes Venlo-Maastricht en de gemaakte extra parkeerkosten. Besef terdege dat Weekendjeweg niet aansprakelijk kan zijn voor een staking bij een van hun partners, maar Klantenservice van Weekendjeweg weigert iets te regelen met de NS. En ik heb toch echt betaald aan Weekendjeweg en niet aan de NS . . .

als Klantenservice Weekendjeweg.nl mijn claim afhandelt

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Weekendjeweg.nl over deze klacht.

Bericht van Weekendjeweg.nl

5 maanden geleden - Beste meneer Titulaer, Bedankt voor uw bericht. Wij stellen het zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen om uw klacht bij ons kenbaar te maken, wij hechten veel waarde aan uw bevindingen. Erg vervelend om te vernemen dat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw treinkaarten daar er geen treinen reden wegens stakingen. Wij zien dat u uw reservering geplaatst heeft bij Spoordeelwinkel.nl, en wij enkel de overnachting voor u geboekt hebben op verzoek van Spoordeelwinkel. Daar u de bestelling niet bij ons heeft gemaakt en wij inderdaad niet aansprakelijk zijn voor stakingen bij de NS kunnen wij hierin niets voor u betekenen. Wij adviseren u contact op te nemen met de organisatie waarbij u de bestelling heeft geplaatst, te weten Spoordeelwinkel. Hier kunt u uw klacht neerleggen en hen vragen of zij nog iets voor u kunnen betekenen. Met vriendelijke groet, Weekendjeweg.nl

Reactie van de melder van de klacht titven

5 maanden geleden - Beste Weekendjeweg.nl Pardon . . . ? Er is een weekendje weg naar Maastricht geboekt bij Weekendjeweg.nl, met onderaan nu een beetje cynisch overkomend 'we wensen je alvast een prettig weekendje weg, Karel Vos, Managing Director'. Vervolgens lees ik onder 'Je reservering' dat dit door Weekendjeweg wordt doorgezet naar een Spoordeelwinkel treinarrangement 1 nacht. En niet door mij! Ging even aan mezelf twijfelen, dus nog even in de papieren gekeken (uit: Definitieve bevestiging 136423412). Met vriendelijke groet, jan titulaer.

Bericht van Weekendjeweg.nl

5 maanden geleden - Beste Jan, Bedankt voor uw reactie. U krijgt inderdaad vanuit ons, weekendjeweg.nl, een bevestiging. Echter heeft u in eerste instantie uw order (15974576) bij Spoordeelwinkel geplaatst. De order is door u geplaatst op 23 mei. Zoals al eerder vermeld krijgen wij vanuit Spoordeel het verzoek om de overnachting te reserveren echter zijn wij niet uw eerste contactpersoon. In uw bevestiging ziet u inderdaad Spoordeelwinkel treinarrangement staan daar u wel degelijk een order geplaatst heeft, wij gaan dit niet zomaar voor u inboeken. Het klopt dus dat u vanuit ons een bevestiging en hiermee automatisch een prettig reis mail heeft ontvangen, echter heeft u de bestelling niet bij ons geplaatst. U heeft een order geplaatst bij de Spoordeelwinkel en wij hebben een samenwerking met hen waardoor wij het verblijf voor u in orde maken. Daar u bij de Spoordeelwinkel de bestelling heeft geplaatst wij hierin enkel de uitvoerder zijn kunnen hierin niets betekenen. Wij adviseren u nogmaals uw klacht in te dienen bij de Spoordeelwinkel. Met vriendelijke groet, Weekendjeweg.nl

Reactie van de melder van de klacht titven

5 maanden geleden - Beste Weekendjeweg.nl Hèhe, we komen er samen wel uit. Lees even mee in bovenstaande reactie, U schrijft: ‘U krijgt inderdaad vanuit ons, weekendjeweg.nl, een bevestiging’. En niet van Voordeelwinkel! U vervolgt in de tweede alinea: ‘Het klopt dus dat u vanuit ons een bevestiging en hiermee automatisch een prettig reis mail heeft ontvangen’. En wederom niet van Voordeelwinkel. Twee maal wordt Uw reactie gevolgd met ‘echter’ en een vaag verschuilen achter Voordeelwinkel waarmee ik geen enkel contact heb gehad. Wel gaat uw eigen bevestigingsbrief dd.23-05-2018 verder met het kopje Contact: Heb je nog vragen of wil je iets aan ons laten weten? Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar. Je bereikt ons via 020 456 40 06. Vanuit het buitenland (noodnummer) 31 (0)20 456 42 36. Mailen mag natuurlijk ook info@weekendjeweg.nl. (letterlijke tekst uit: Definitieve bevestiging 136423412). Kom op Klantenservice, gewoon uw eigen teksten lezen! Of onderaan een voetnoot plaatsen: Overal waar Weekendjeweg.nl staat dient u Voordeelwinkel te lezen. Met vriendelijke groet, jan titulaer.

Bericht van Weekendjeweg.nl

5 maanden geleden - Beste Jan, Bedankt voor uw reactie. U heeft naar mijn weten zeker een bevestiging vanuit Spoordeelwinkel ontvangen. Daar u de treintickets heeft verzilverd, en deze tickets worden verstuurd vanuit de Spoordeelwinkel. Daarnaast heeft u besteld en betaald aan Spoordeelwinkel. Bij het plaatsen van de bestellingorder bent u akkoord gegaan met de voorwaarden van de gekozen producten, namelijk een Spoordeelwinkel overnachting treinreis naar Maastricht. Onder voorwaarden word letterlijk het volgende vermeld: Het arrangement wordt afgehandeld door weekendjeweg.nl. Zoals al eerder vermeld regelen wij enkel de overnachting bij het hotel voor u en ontvangt u hiervan een bevestiging. U heeft echter een klacht omtrent de treinreis, dit hebben wij niet voor u gereserveerd en heeft u ook niet bij ons besteld. De treintickets ontvangt u vanuit Spoordeelwinkel, daar u hier ook de bestelling heeft geplaatst en heeft betaald. Via deze weg willen wij voor de laatste keer mededelen dat wij niet aansprakelijk zijn voor stakingen via de NS. U dient uw klacht in te dienen bij Spoordeelwinkel, de aanbieder. Dit staat tevens vermeld op de site van de Spoordeelwinkel (Heb je een vraag of klacht over een uitje of aanbieding? Neem dan contact op met onze klantenservice.). Met vriendelijke groet, Weekendjeweg.nl

Reactie van de melder van de klacht titven

5 maanden geleden - Beste Weekendjeweg.nl, mag ik dan vragen om e.e.a. vooraf duidelijker (b.v. onder Contact) te communiceren dat je voor reisproblemen bij Spoordeelwinkel moet zijn, en bij hotelproblemen bij Weekendjeweg.nl. Want dit is echt niet terug te vinden in de informatie die verstrekt is, met vriendelijke groet, jan titulaer.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Weekendjeweg.nl in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door titven