Klacht: klantenservice van Direct Ferries bestaat eigenlijk niet

op 23 juli 2019 over Directferries.nl in de categorie Reizen Algemeen

In september 2019 ga ik eilandhoppen in Griekenland. Voor de transfers tussen de eilanden maakte ik 4 boekingen bij Direct Ferries. De boeking verliep prima en vlot. Tot zover het goede nieuws. Toen ik bemerkte (in juni), dat ik bij één van mijn boekingen een vergissing had begaan (datum), wilde ik deze vergissing rechtzetten. Via site en telefoon, vernam ik van Direct Ferries, dat je dit best via je account van Direct Ferries doet, om aldus een minimum aan kosten te hebben (ongeveer €10 ipv € 30). Het computersysteem van Direct Ferries werkt echter niet. Wanneer je probeert je traject te wijzigen, dan krijg je bericht van je wijzigingsoverzicht, doch deze wijziging wordt niet doorgevoerd. Op je reisschema blijft je oorspronkelijke verkeerde boeking behouden. Ik heb dit verschillende keren geprobeerd, maar telkens zonder resultaat. Dan maar de klantendienst opgebeld. Na halfuurtje wachten, iemand aan de lijn, die het probleem niet kon oplossen, maar het nodige zou doen, en ik mocht tegen de avond normaal gezien een mail verwachten met de wijziging….. er gebeurde echter niets. Dan maar via de site van Direct Ferries een mail gestuurd. Geen reactie. Dan maar opnieuw opgebeld op zaterdag. Na 2 (twee !!) uur wachten, iemand aan de lijn, die me doodleuk vertelde dat zij daar niet thuis hoorde, maar inviel, omdat men had vastgesteld dat er niemand aan de telefoon had post gevat. En dan beweert Direct Ferries dat het druk is in vakantieperiodes. Een lachertje. Ook zij kon niet direct het probleem oplossen, maar zou informeren en mij in de namiddag terug opbellen. Ik heb haar ook de print screens doorgemaild, waarop te lezen viel dat ik wel degelijk bericht kreeg van Direct Ferries dat ik een wijziging had doorgevoerd (doch dit werd niet opgenomen). ’s Namiddags kreeg ik dan de beloofde telefoon, echter met nieuws dat ze probleem niet kon oplossen, mogelijks door weekeind, maar dit de maandag zou doen en mij opbellen. Opnieuw geen reactie meer, en geen wijziging. Dan maar opnieuw opgebeld. Na één uur wachten iemand aan de lijn, die nu wel het probleem kon oplossen. Ik moest echter meer dan € 40 bijkomend betalen. Op mijn vraag naar de reden hiervan, kreeg ik als antwoord dat dit kwam doordat ik nu op zondag wenste te varen (ipv de maandag). Oorspronkelijk betaalde ik € 72,50. Met deze bijkomende kosten bedroegen de kosten voor de overvaart € 118,66. Wanneer ik op de site van Direct Ferries keek, bedroegen de kosten voor die overvaart € 77, dus amper € 5 meer dan oorspronkelijk. Na deze schandelijke behandeling van mij als klant (mails, telefoons met ongeveer 4 uur wachttijd in totaal, enz…) dan nog eens woekerwinsten maken om de wijziging door te voeren, getuigt van geen enkel respect en een verregaande arrogante wansmaak. Door omstandigheden diende ik nog een veerdienst te weigeren. Opnieuw niet mogelijk om te wijzigen via computer. Telefonisch terug een ongehoorde wachttijd, met een computervoice die mijn plaats op de wachtlijst aan gaf. Wellicht is de voice een Rus of Chinees, maar in ieder geval niet te begrijpen. Ik heb dan maar mijn reis geannuleerd. Dit lukt vrij vlot. Kosten: € 12 . Annuleren is dus gemakkelijker en goedkoper dan wijzigen. Begrijpe wie kan. Hopelijk krijg ik de som nu nog terug op mijn rekening. Ik heb dan maar de nieuwe veerdienst via een andere firma geboekt (zelfs goedkoper). Ik moet mijn reis nog aanvangen, maar ben nu al ongerust over het verloop van mijn overvaarten. Als de firma als dermate amateuristisch omgaat met contacten met de klanten, dan hou ik mijn hart vast voor de problemen ter plaatse. Voor mij staat het vast: nooit meer Direct Ferries !!

totaal niet tevreden. Direct Ferries is voor mijn toppunt van klantonvriendelijke firma

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Directferries.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Directferries.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door filip d.