Klacht: klant-onvriendelijkheid

op 16 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zaterdag 11 januari j.l. gingen mijn vrouw en ik reeds vroeg opstap om naar Amsterdam te gaan. Op het perron van station Heerlen de Kissel wilde ik bij de NS-kaartautomaat mijn keuzedag opnemen met mijn ov-chipkaart van de NS(kaartnummer 3528 0234 2034 9002). Echter de kaartlezer functioneerde niet, zodat ik mijn keuzedag niet kon opnemen. Ik stapte desondanks in de Veolia trein van 8.39 uur en kwam aan op het station Heerlen om 8.42 uur, waar de trein van 8.44 uur gereed stond om te vertrekken. Ik meldde mij onmiddellijk bij de conducteur van deze trein en vertelde hem, wat me overkomen was. Op een brute, hautaine, reizigersonvriendelijke manier kreeg ik te horen, dat ik pech had en niet meekon. Ik moest maar naar een NS-kaartautomaat en kon met deze trein niet mee. Ander personeel van de NS twee vrouwen en een man op het perron keken hopeloos en hulpeloos toe, lieten het gebeuren. Een van hen zei nog: de treinconducteur heeft het te vertellen. De trein vertrok intussen. Ondanks, dat we extra vroeg waren opgestaan. Pech, zoek het je maar uit.

Dat de NS zich inspant voor klantvriendelijke conducteurs en overig personeel,dat niet alleen maar hulpeloos hoeft toe te kijken en zich ongemakkelijk hoeft te voelen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 20 januari 2014 om 13:51 geantwoord

Wij hebben de klacht telefonisch met de klant besproken.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door rolduc1941