Klacht: Klant eisen te betalen ondanks eigen gemaakte administratie fout.(incl opgelopen incasso kosten)

op 04 mei 2017 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Geachte heer/mevrouw,

Een enige tijd geleden heb ik een bestelling geplaatst bij body&fit shop, na het kiezen van mijn product ging mijn voorkeur uit te betalen met afterpay. Dit houd dus letterlijk in achteraf betalen. Omdat ik niet op tijd was met het achteraf betalen kwamen er extra kosten op. Nadat ik deze rekening (met de extra kosten) heb betaald ben ik langdurig ziek geweest en had ik geen omkijken naar mijn brievenbus omdat ik alles zelf digitaal dmv mijn internetbankieren op tijd betaalde. Na gelukkig ontslagen te zijn uit het ziekenhuis controleerde ik mijn brievenbus en vond ik allemaal deurwaarder brieven. Na heen en weer te hebben gebeld om erachter te komen waar dit inéén vandaan komt ben ik erachter gekomen dat het om de bestelling ging die ik bij body&fit heb gedaan. Ik heb vervolgens Directpay gebeld en gevraagd hoe dit precies zit, omdat ik voor de tweede keer belde (omdat ik voor mezelf ging uitzoeken waar het over ging) kreeg ik een vrouw aan de lijn die totaal niet klant vriendelijk was en ook totaal geen zin had in mij en maar vond dat ik dit moest betalen en maar me brievenbus beter in de gaten had moeten houden. Ik heb trouwens contact gelegd met directpay omdat dit de “grotere broer” is van afterpay. Uiteindelijk heb ik weer contact gehad met afterpay en is uitgebleken dat zij mijn betaling netjes hebben door gestort en eigenlijk ook niet zo goed begrijpen waar het fout is gegaan. Ik heb mijn contact persoon gevraagd mij dit zwart op wit te versturen dat ik mezelf veilig kan stellen. Mijn contact persoon heeft mij gemaild dat ze hiermee bezig zijn maar ik heb tot op heden nog niks gehoord. Het duurt mij veelste lang, vooral omdat ze beslag hebben gelegd op mijn belasting teruggave. Dit word overigens één deze weken uitbetaald en ik heb geen zin om vervolgens ook nog achter mijn geld aan te moeten zitten.

Ik ben pas tevreden als ze alle incasso/deurwaarde kosten op zich nemen en de beslag leggingen annuleren, omdat dit niet mijn fout is maar van hun.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 12 mei 2017 om 12:22 geantwoord

Beste Yves,

We hebben inmiddels telefonisch contact gehad, helaas hebben we nog steeds geen reactie van de zaakbehandelaar van Van den Bergh & Partners. Ook niet naar meermaals contact met hen. We houden je op de hoogte zodra ze contact met ons gehad hebben. We hopen spoedig op een resultaat.

Jurrien

Alle klachten die gemeld zijn door Yveslx