Klacht: Klacht Weddenschap TOTO

op 04 oktober 2017 over Lotto in de categorie Loterijen

Gedurende mijn vakantie wou ik geld inzetten op een weddenschap via TOTO, welke +/- anderhalf uur later zou worden gespeeld. Het ging om de wedstrijd; Montreal Impact – New York City FC met een winstrating op New York City FC van 2,67, waarop ik graag wilde inzetten ..

De wedstrijd werd overigens gespeeld in de nacht van Donderdag 28/09 of Vrijdag 29/09, omstreeks 01:30 europese tijd. Het was iets voor twaalven, de klantenservice van TOTO was helaas t/m 23:00 bereikbaar, en zou de volgende dag weer vanaf 07:00 telefonisch bereikbaar zijn.

Om deze reden heb ik omstreeks 00:38 een mail gestuurd naar de klantenservice, dat ik deze weddenschap heb willen plaatsen, en daarbij vermeld om welk bedrag het zou gaan, 2 weddenschappen van elk €125,00 per stuk. Het bedrag had ik omstreeks 00:17 overgemaakt, wat wel mogelijk was, echter bij het inzetten werd ik steeds uit de mobiele app verwijderd, waar ik dus steeds opnieuw diende in te loggen.

Per mail heb ik het bewijs, heb ik aangevraagd om een bevestiging van mijn mail te verzenden, wat ik inderdaad van TOTO heb ontvangen, echter krijg ik nu het bericht dat mijn weddenschap ongeldig verklaard is, omdat er geen foutmeldingen zijn geconstateerd op de desbetreffende dag.

Erg vervelend dat de klantenservice op dat moment niet bereikbaar is geweest, hoewel er 24/7 kan worden ingezet op weddenschappen en nog vervelender dat ze mij het aanreken dus niet gebruik te hebben gemaakt van de klantenservice .. Wat ik naar mijn inzicht via de mail, überhaupt schriftelijk voor die tijd heb ingediend.

Gezien ik aan alle eisen heb voldaan, en voor die tijd mijn weddenschap schriftelijk heb ingediend, dit helaas niet via de mobiele app heb kunnen bevestigen, maar dit dus schriftelijk heb gedaan per mail, verwacht ik natuurlijk dat mijn weddenschap op een juiste manier wordt beoordeeld en in dit geval ook zou moeten worden geaccepteerd?

Zoals hierboven vermeld heb ik wegens de gebreken in de organisatie van TOTO, een foutmelding waarbij ze niet bereikbaar zijn geweest, en het zelf niet bereikbaar zijn in een situatie zoals bovenstaand, wat ze mij vervolgens aanrekenen ..
Ik verwacht dat mijn klacht behandeld wordt, en uiteraard op een juiste manier wordt beoordeeld. In mijn opinie zou de weddenschap moeten worden geaccepteerd, waar ik in dit geval uiteraard naar streef.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lotto over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lotto in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lotto een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lotto

Heeft op 09 oktober 2017 om 11:33 geantwoord

Geachte heer Karssen,

In uw klacht geeft u aan dat u de gewenste weddenschappen niet heeft kunnen plaatsen. We vinden dit erg vervelend voor u. Echter is het zo dat wanneer er geen deelname is geplaatst, om welke rede ook, dan is er geen sprake van een rechtmatige deelname.
Onze Toto klantenservice is tot 23:00 aanwezig. Mocht het zo zijn dat u de klantenservice wel te pakken had gekregen en alsnog geen deelname kon plaatsen, dan kunnen hier geen rechten aan worden verleend.

Uw toegestuurde email met de gewenste weddenschap kan niet worden verwerkt als een rechtmatige deelname.
In ons deelnemersreglement onder artikel 4.4 kunt u lezen dat uitsluitend de gegevens in ons betreffende computersysteem bepalend zijn of al dan niet aanspraak op een bepaalde prijs kan worden gemaakt.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten, desondanks hopen we dat u met veel plezier blijft mee spelen.

We vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Nederlandse Loterij, afdeling klachten

Heeft op 14 oktober 2017 om 09:08 geantwoord

Wat een ontzettende kut service

Alle klachten die gemeld zijn door KevinKarssen