Klacht: Klacht voor te laat mailen ticket, concert was voorbij

op 17 juli 2012 over Giggo Tickets in de categorie Reizen Algemeen

Mijn klacht is dat Goggotickets mij niet de service biedt die ik verwacht. Zij hebben de tickets voor een concert op 16 april op 17 april gemaild, en dat is een dag te laat. Door vakantie en drukte heb ik nu de tijd om hierop te reageren.
De reactie van Giggotickets is schokkend. Het gaat alleen over het laat reageren van mijn kant en ze reageren niet op het feit dat zij de tickets een dag te laat leverde. Het woord ‘service’,en ‘sorry’ hoor ik niet en dat vind ik een klacht waard.

Ik ben tevreden met 2 nieuwe tickets naar een nog uit te kiezen concert ter waarde van €110,- (de gemaakte kosten) en het woord sorry of excuses

Bericht van Giggo Tickets

5 jaren geleden - Beste mevrouw, Uw klacht is bij ons bekend sinds gisteren 17 juli 2012. Het gaat hier over een concert van 16 april 2012. Na 3 maanden komt u bij ons met deze klacht. Echter bleek na controle dat de tickets wel degelijk tijdig waren uitgezonden en u hiervan ook op de hoogte gesteld. U was het hier niet mee eens. Opmerkelijk is echter dat u pas na 3 maanden hier melding over maakt bij ons en nu ook publiekelijk op het Internet. Gelukkig hebben we als bedrijf altijd de ruimte om te reageren. Naast het feit dat volgens onze gegevens de tickets wel tijdig bij u zijn geleverd (per e-mail in dit geval) staat in onze Algemene Voorwaarden expliciet aangegeven dat u bij ontvangst uw tickets op juistheid dient te controleren en indien er problemen zijn met de tickets tijdens toegang of vooraf u dit aan ons moet melden. Stel dat de tickets te laat in uw bezit zijn gekomen (wat volgens onze informatie niet zo is) dan kon u dit binnen 5 dagen na verloop van event dit aan ons kenbaar maken. Indien een klant niet binnen 5 dagen reageert komt de garantie te vervallen. Dit heeft u niet gedaan en nog belangrijker pas 3 (!!) maanden later. U gaf te kennen dat dit kwam door drukte en vakantie. Iets wat allemaal heel menselijk is en wellicht ook begrijpelijk maar Algemene Voorwaarden worden opgesteld om verwarring en problematiek aan beide kanten te voorkomen. Bovendien kunt u bij ons geen kaarten bestellen indien u hiermee niet akkoord bent. U bent in dit geval zelf akkoord gegaan met deze voorwaarden. U vraagt nu aan ons een sorry & service en ook nog compensatie voor het volledige bedrag. Service hebben wij verleend, u hebt namelijk de tickets op tijd gekregen daarnaast hebben wij u uitvoerig per e-mail te woord gestaan en dit telkens binnen enkele minuten. Sorry kunnen wij niet zeggen gezien wij de kaarten op tijd hebben geleverd. Tot compensatie zullen wij niet overgaan omdat het duidelijk staat opgenomen in onze Algemene Voorwaarden. Beide partijen dienen zich te houden aan dergelijke voorwaarden. Anders houden voorwaarden niets meer in. Giggotickets begrijpt deze teleurstelling maar is niet verantwoordelijk in deze. Uiteraard denken wij graag mee met onze klanten maar feit blijft dat u hier pas 3 maanden later mee komt. Bovendien willen wij opmerken dat publiceren op het Internet van dergelijke kwesties wellicht netjes zou zijn wanneer de volledige inhoud van het verhaal wordt verteld, het is wel erg makkelijk om een bedrijf op deze manier neer te zetten. Met vriendelijke groet, Giggotickets

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Giggo Tickets in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Giggo Tickets een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Giggo Tickets

Heeft op 18 juli 2012 om 11:35 geantwoord

Helaas kan Giggotickets niet overgaan tot het compenseren van deze klacht gezien tickets tijdig zijn uitgezonden en deze klant dus gewoon naar het concert had kunnen gaan. Bovendien komt de klant pas na 3 (!!) maanden met deze klacht. Dit is in strijd met onze Algemene Voorwaarden waar klant mee akkoord is gegaan en expliciet staat opgenomen dat men binnen 5 dagen na verloop van concert hierover melding dient te maken.

Reactie van de melder van de klacht Marjanka Houben

5 jaren geleden - Beste medewerker van Giggo tickets, U hebt volledig gelijk in het feit dat ik laat heb gereageerd en daarom beroept u zich op de algemene voorwaarden. U reageert echter niet op het feit dat u de tickets te laat hebt gemaild. Een bewijs daarvoor heb ik u aangeleverd. U blijft nalatig in uw bewijs van het op tijd versturen van de tickets van 16 april en dat snap ik want u heeft deze tickets op 17 april verstuurd. Graag uw bewijs voor het tijdig aanleveren van de tickets. Uw bedrijf levert tickets. Als u deze niet op tijd levert vind ik het niet netjes en onfatsoenlijk als u geen excuses aanbiedt en voor een compensatie zorgt. Dit overstijgt elke algemene voorwaarden wat mij betreft, dit zijn hele gangbare Algemene Fatsoensnormen. Met vriendelijke groet, Marjanka Houben

Bericht van Giggo Tickets

5 jaren geleden - Beste mevrouw, Wij zijn wel degelijk ingegaan op het tijdig verzenden van de tickets. Deze zijn namelijk binnen ons systeem op 12 april 2012 uitgezonden. De dag na ontvangst van uw bestelling. Indien tickets niet op tijd kunnen worden geleverd dan wordt u hier vooraf van op de hoogte gesteld met de bijbehorende excuses uiteraard. Echter is dat in deze kwestie niet het geval en komt zelden of nooit voor. En als dit het geval volgens u is, waarom horen wij dan pas 3 maanden na het verloop van het concert dat u geen kaarten hebt ontvangen? Waarom horen wij niet op de dag van het concert zelf dat u geen kaarten hebt ontvangen of binnen de gestelde 5 dagen? Er kunnen met e-mail wel eens dingen mis gaan, dit gaat buiten onze macht om maar tot op heden hebben wij nog nooit meegemaakt dat iemand die zijn kaarten niet in bezit heeft, niet aan de bel trekt. Sterker nog, pas 3 maanden later! Dit laatste is puur uit logische overweging en staat los van onze Algemene Voorwaarden. Echter nog steeds laat het onverlet dat wij de kaarten tijdig hebben uitgeleverd en in geval van problematiek bij levering of gebruik u altijd binnen 5 dagen dient te reageren, dit geheel op basis van onze Algemene Voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan. Duidelijker dan dit kunnen wij het niet maken, het is teleurstellend te noemen dat u geen gebruik hebt gemaakt van deze mogelijkheden en hiermee dus een concert volgens u zeggen hebt misgelopen. Wij adviseren u in het vervolg hier toch iets scherper mee om te gaan. Een excuses vanaf onze zijde is daarom ook totaal niet aan de orde en meer dan ook hier op deze website er uitgebreid op ingaan kunnen wij niet. We eindigen hiermee dan ook de verdere discussie. Met vriendelijke groet, Giggotickets

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Giggo Tickets beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Marjanka Houben