Klacht: klacht vertraging standaard en overvolle treinen

op 23 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis vanaf station Purmerend naar Zaandam met de trein van 07.19 uur. De trein is standaard 5 minuten minimaal te laat en dan is hij zo vol dat je platgedrukt wordt wat levensgevaarlijk is. De bestuurder of conducteur ik weet niet wie er omroept in de trein vraagt dan vriendelijk of iedereen nog door kan schuiven omdat er nog meer mensen de trein in moeten, maar op een gegeven moment houdt het op kunnen er geen mensen meer in. Misschien denken ze dat je met mensen kan stapelen, of op schoot kan zitten of misschien op het dak net als in india. Ik weet echt niet waar dit naar toe gaat. Ik vind het schandalig.

Er rijdt een bijna lege intercity trein net voor de trein van 07.19 over station purmerend die ook langs alle stations gaat, want heel af en toe als je geluk heb komt er een slim persoon met het idee als er vertraging is om deze te laten stoppen en er een stoptrein van te maken.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 24 januari 2014 om 09:54 geantwoord

NS houdt de zitplaatscapaciteit nauwlettend in de gaten. NS koppelt de signalen over de treinbezetting en de genomen maatregelen terug via de website www.ns.nlreizigers/reisinformatie/informatie/actualiteiten/treinbezetting.

Alle klachten die gemeld zijn door wilmadriel