Klacht: Klacht over werkwijze van de Telegraaf en klacht medewerker Telegraaf

op 28 mei 2021 over de Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Het abonnement van mijn ouders op de Telegraaf liep t/m 25 mei 2021. Mijn moeder van bijna 79 jaar heeft regelmatig in de maand april en begin mei hun telefonisch geprobeerd te bereiken, maar helaas zonder resultaat. Mijn moeder is op 8 mei 2021 met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Op verzoek van mijn vader(bijna 83 jaar)heb ik heb op 10 en 11 mei telefonisch contact geprobeerd te zoeken, maar helaas ook zonder resultaat. Vervolgens heb ik het abonnement op 11 mei online opgezegd. Ik heb de situatie uitgelegd en verzocht het te beëindigen per 25 mei. Wanneer je het online invult en verstuurd krijg je een melding met: dat er binnen 2 weken contact opgenomen wordt. Dit is niet gebeurd. Nu blijkt dat ze € 39,00 ( voorheen € 18,54)voor 1 maand hebben afgeschreven van de rekening van mijn ouders voor en nog steeds de krant leveren, dus gisteren het nogmaals online opgezegd na opnieuw geen telefonisch contact te kunnen krijgen. Vandaag 28meieindelijk een medewerker(Chelsey)aan de lijn die zegt Ja, dat begrijpt u toch zelf ook wel, als wij niet reageren dat het niet opgezegd is en wanneer je de situatie uitlegt en zegt dat mijn moeder erg ziek is, dan zegt ja dat is jammer, maar kan het niet opzeggen pas per 26 juni. Wat ik ook zei de medewerker was aan het over rulen en verheft steeds haar stem en liet mij niet fatsoenlijk uitpraten. Verzocht om haar teammanager te spreken, maar dat kon niet, omdat ze door corona niet bij elkaar zitten. Gezegd dat ik dan een terugbelverzoek wilde doen dat de teammanager terug zou bellen, maar niks was mogelijk? We hadden gewoon pech en ondanks dat we al eerder het abonnement hebben opgezegd was het niet mogelijk en kon het pas over een maand? Mevrouw Chelsey die haar achternaam niet wilde geven, omdat dat privé was zei: Ja dat zijn de regels Waarop ik aan heb gegeven dat zij nalatig zijn geweest en niet op de online opzegging 11 mei 2021 hebben gereageerd en dat dat ook een regel is. Tevens aangegeven dat er naast regels ook maatwerk bestaat en dat dat van deze tijd is net als maatschappelijk verantwoord omgaan met mensen. Ook staan er overal mensen van de Telegraaf om klanten/abonnementen te werven met aanbiedingen en dat je dat elk moment kan opzeggen! Nou dat laatste is het tegenovergestelde. Wat een drama. Praktisch niet te bereiken en op online afmeldingen wordt niet gereageerd, maar ze verwijzen er wel naop hun site!

Ik ben tevreden, als ze het abonnement met terugwerkende kracht per 25 mei 2021 beëindigden en het bedrag van €39,00 terugstorten op rekening van mijn ouders.
Daarnaast dat ze anders omgaan met ouderen die gestrikt zijn voor een abonnement die je ten aller tijde kan opzeggen?? Nou mooi niet. Ik krijg het al bijna niet voor elkaar, dus laat staan mensen van rond de 80 jaar.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over de Telegraaf

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over de Telegraaf nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Djadia