Klacht: Klacht over mobiel abonnement bij TELE2

op 14 juli 2012 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik heb een mobiel abonnement bij TELE2 aangesloten: € 3,00 voor 150 minute of sms per mand.
Naam: *
Adres: *
Postcode:*
Plaats:*

E-mailadres: *
Telefoonnummer: *
Klantnummer: *
In juni heb ik mijn eerste factuur ontvangen. Tot mijn verbazing was een hele hoge bedrag van € 48,38 in plaats van € 3,00 die ik had verwacht.
Op factuur staat een bedrag van € 37,30 (zonder BTW). Er staat niet op factuur wat ik heb betaald. Op specificatie staat 0 minuten en 0 seconden.
Ik heb een vraag opgestuurd naar Tele2 om meer te weten Content en ik heb de volgende bericht gekregen:
Geachte mevrouw *

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 16513670, stuur ik u hierbij dit bericht.

Content is een betaalde smsdienst, u heeft een smsje gestuurd naar een verkort nummer en krijgt daar nu een antwoord op dat betaald dient te worden. U dient STOP te sturen naar het desbeteffende nummer om dit te laten stoppen. Wij kunnen voor u een filter aanzetten dat dit niet weer kan gebeuren.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tele2 Klantenservice
Tele 2 heeft e-mail opgestuurd in form van no-reply e-mail. Ik heb nog twee keer gebeeld naar tele2 en vijf keer via web site geprobeerd een filter op te zetten tegen die zogenoemde sms dienst. Tele 2 heeft geweigerd om een filter op te zetten. Volgens hen moet ik zelf een sms opsturen. Waarnaartoe, wilde tele2 niet zeggen. Op factuur staat niks over oplichter behalve “content” . Tele2 beschermt content zogenoemde betaalde sms-dienst die geen sms stuurt naar mijn nummer. ER is zeker een afspraak tussen tele2 en content om klanten van tele2 te oplichten.
Mijn klacht is duidelijk. Ik ben een slachtoffer van een diefstal die iemand pleegt met behulp van tele 2 abonnement. • Ik heb geen sms gekregen van iemand die ik niet ken; Ik kan niet iets stopen die niet bestaat. Ik verwacht dat tele2 informatie heeft over de oplichter.

Ik wil niet meer bij tele 2 abonnement hebben. Ze leveren niet dienst op goede manier.
Ik wil informatie over content: adres, en bedrijfsgegevens.
Ik wil geld terug ontvangen die content heeft inccassert. Telefoonkaart van tele2 staat niet in mijn mobile apparaat. Ik vraag een bescherming.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 16 juli 2012 om 15:01 geantwoord

Wij vinden het vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over een sms-dienst. Volgens onze gegevens heeft de klant al contact gehad met de klantenservice en er is uitleg gegeven over de afmelding voor een sms-dienst. Voor het stopzetten van een sms-dienst dient de klant zelf een smsje met stop naar de shortcode (viercijferig nummer) van de dienst te sturen. Voor het blokkeren van betaalde sms-diensten kan de klant terecht bij http://www.smsdienstenfilter.nl/

Reactie van de melder van de klacht Zora Milosevic

5 jaren geleden - Er is niet uileeg gegeven van de klantenservice van tele2. In tegendeel, tele2 heeft inccasseerd geld voor een bedrijf die geen sms heeft opgestuurt. Ik wil informatie over de bedrijf die heeft meer dan 40 euro van mijn rekenning gestolen. Ik zal mijn klacht doorzetten bij omudsman.

Reactie van de melder van de klacht Zora Milosevic

5 jaren geleden - Ik vind dat klacht.nl de vragen over de oplossing van de klacht moet bij de klant stelen en niet bij de beklaagde bedrijf. Tele2 Incasseert 100 euro voor een spook bedrijf die niet bestaat; onder code 1914 die op mijn rekening staat kan ik niks vinden; ik heb geen sms gekregen, geen andere diensten. En voor alles kreeg tele2 extra reclame als bedrijf die de klachten van de klanten ga snel oplossen. Wat is de functie van jullie site: een reclame makken voor de bedrijven en zand in de ogen strooien aan de benadeelde klanten.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tele2 beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Zora Milosevic