Klacht: Klacht over de manier waarop je de krant opzegt

op 29 juni 2020 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Goedemiddag,

Graag wil ik het volgende bij u melden.
Ik ben al een tijdje, en ik niet alleen, mijn man ook, een beetje gaan balen van hoe de Telegraaf met het nieuws omgaat. Is het niet in de krant dan wel via social media of de heer Santegoedt op de tv.

De verslaggeving van de coronacrisis, en zeker de commotie rond het programma van VI hebben ons doen beslissen uw krant op te zeggen. Wat ook meetelt is de kosten die steeds weer terugkomen. Het wordt steeds moeilijker dat op te brengen.

Dus van de week de stoute schoenen aangetrokken en uw krant gebeld en ik kreeg een mevrouw aan de telefoon en vertelde dat ik wilde opzeggen.
Werd mij gevraagd waarom? Nou dat heb ik uitgelegd en dat de druppel was dat ik op facebook een filmpje van de Telegraaf tegenkwam van een jongeman die in Grollo even vrolijk bij mensen ging aanbellen en mensen op straat ging interviewen wat ze nou toch van de uitspraken van Johan Derksen vonden. Hoe walgelijk kun je journalistiek zijn.

Steeds de boel maar op scherp zetten. Mijn hemel. Iedereen moet maar een mening ontfutselt worden. De boel opjutten. En dat ging bij ons echt verkeerd vallen. Gebeurt niet alleen bij de Telegraaf overigens, elk programma met gasten op tv gebeurt hetzelfde. Ook walgelijk opruiend naar mijn oordeel.

Dus uitgelegd waarom ik wilde opzeggen. Had net de rekening binnen voor de volgende termijn (9 juli tot en met 8 oktober 2020). Dus dacht netjes op tijd te zijn.

Krijg van de telefoniste te horen dat ik dan nog vrolijk een opzegtermijn heb van een maand. Ik was het daar totaal niet mee eens, daar ik voor de volgende termijn heb gereageerd.

Er werd mij uitgelegd dat dat in het reglement/de wet staat. Ik heb op de rekening en in de krant gekeken maar daar staat totaal niets over in. Bovendien begreep ik dat vakantiebonnen er ook niet meer inzitten.
Erg onhandig daar wij op een camping zitten, maar door mijn gezondheid vaak weer naar huis moeten en dus onze vakantie nooit zeker is. Bonnen zijn dan ideaal. Ik kon wel mijn adres dan steeds gaan wijzigen. Wat een gedoe.

Ik ben al van begin jaren 80 abonnee van uw krant en wens hem gewoon op te zeggen. Hoezo dan een opzegtermijn? Kom op zeg.
Het kwam er dus op neer dat ik nog een rekening tegoed kan zien van 9 juli tot en met 25 juli 2020 ad. 21,18 euro. Bovendien werd mij door de telefoniste nog ook even een aanbieding gedaan om lid te blijven dan kreeg ik wel twee maanden gratis de krant. Moest dan nog wel even een jaar een abonnement nemen. Maar die 21,18 kan de Telegraaf mij niet kwijtschelden?

Ik heb deze mevrouw, die overigens verder ondanks mijn steeds groter wordende ergernis netjes bleef, gezegd dat ik niet van plan ben dat, ook al is het klein, bedrag niet te willen betalen.

Ik mag hopen dat u mijn gevoel kunt begrijpen en mijn principe inziet. Ik ben zo lang lid geweest van de Telegraaf maar nu ik er genoeg van heb, vanwege de manier van verslaggeving in de krant en op social media en de te hoge kosten voor ons, dat u ons die rekening van 21,18 euro kwijt zal schelden, en dat wij deze niet hoeven te betalen.

Dit gesprek met uw krant heeft enkele dagen geleden plaatsgehad, maar door mijn gezondheidsproblemen, nu pas in staat deze mail te kunnen sturen.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik,

Hoogachtend,

Mevr. E. Jeths-Gijsbers
Eburonenstraat 7
7312 JL Apeldoorn
Telefoon 055-3668203/06-10568851
E-mailadres: [email protected]

Ik ben tevreden als de Telegraaf zo goed is mij die 21,18 euro kwaijt te schelden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 02 juli 2020 om 12:46 geantwoord

Geachte mevrouw Jeths-Gijsbers,

Wij hebben gisteren hetzelfde bericht van u ontvangen via een prive- bericht op Facebook.

Mijn collega heeft u uitgebreid uitleg en antwoord gegeven over uw vraag met betrekking tot de opzegtermijn en de openstaande vordering voor de geleverde kranten.

Wij gaan ervan uit dat uw vraag beantwoord is. Mocht u nog andere vragen of opmerkingen hebben dan vernemen wij die graag.

MH- Webcare Team

Heeft op 02 juli 2020 om 13:21 geantwoord

Nee, zeker niet. Kon in mijn rekening, en in uw krant niet zien dat ik een maand opzegtermijn heb. Bovendien vind ik het niet van netheid tonen, dat als je opzegt telefonisch, dat men vrolijk aanbiedt dat als je een jaar lid blijft je dan ineens twee maanden gratis de krant kunt krijgen. Bovendien nergens bericht gelezen dat vakantiebonnen niet meer bestaan en dat vlak voor onze vakantie. Uitgelegd dat met mijn gezondheid ik vaak niet kan blijven op mijn adres en dus steeds moet gaan doorgeven dat ik de bkrant ergens anders bezorgd wil hebben. En uitgebreid op mijn mail/klacht ingegaan? Een paar regels met weer de mededeling, het staat in de wet, dus..... Totaal geen mededogen met mijn situatie, mijn reden van opzegging, totaal nergens op in gaan. Niet netjes. Dus nee. Ik zal wettelijk moeten betalen die 21 euro, maar met zware tegenzin. Hoop dat jullie dit soort geintjes niet flikken bij overlijden. Zoja, dan ga ik mijn vader waarschuwen dat hij anders de krant ook maar moet gaan opzeggen. Nee, ik ben totaal niet tevreden.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]