Klacht: Klacht fotoworkshop Groupon door Jimmy James

op 16 juli 2012 over Groupon in de categorie Coupon Sites

Bij deze willen wij een klacht indienen over de fotografieworkshop Rotterdam by Night door Jimmy James die wij 24 mei 2012 hebben gekregen. De workshop zou om half negen beginnen. Er stond een grote groep (veel te groot trouwens voor een dergelijke workshop, bijna 25 man) ruim een half uur te wacht, want meneer James kwam pas om negen uur te voorschijn. Vervolgens kregen we te horen dat het nog te licht was (verrassend op deze tijd van het jaar zeg!) en dat we dus eerst ergens anders heen gingen. Ruim een kwartier met alle spullen gelopen naar de andere locatie. Het was toen dus al drie kwartier na tijd, voordat de workshop uberhaupt begon. De workshop werd gegeven in een vervallen pand met een grote TE HUUR poster op het raam. De ruimte was helemaal leeg, geen stoel, geen kopje koffie of niks. Oja er was ook geen licht. Daarna daar een uur in een donkere kelder gestaan terwijl Jimmy wat dansjes deed met een fietslampje waar wij dan een foto van konden maken. Hij noemde dat lightpainting, maar die workshop hadden wij bewust niet gekozen. Helaas toch gekregen. Overigens nauwelijks uitleg over werking camera of maken van de juiste foto. Verschrikkelijk genant. Vervolgens nog een uurtje door Rotterdam heengelopen en af en toe gestopt om foto’s te maken. Wederom zonder uitleg. Jimmy raakte ook een deel van de groep kwijt (boeide hem niks) die ons gelukkig zelf weer wisten te vinden. Om 23 uur zijn we zelf maar afgedropen. Ruim de helft van de groep was toen al naar huis. Echt een blamage deze man.

Niet geleverde diensten (wel beloofd op de groupon site):
– “Workshop van 2,5 uur door nachtelijk Rotterdam” (was 1 uur en drie kwartier hooguit)
“Kies uit: Basis nachtfotografie of Lightpainting workshop in de buitenlucht met Jimmy James” (wij kozen basis nachtfotografie, maar kregen een uur lang lightpainting in een donkere kelder in een raar pand)
– “Inclusief warme chocolademelk, koffie of thee” (was lekker geweest, maar helaas niet gehad)
– “Creëer fantastische lichteffecten en leer diverse flitstechnieken te gebruiken” (uitleg was niet aanwezig of belabberd, flitstechnieken zijn uberhaupt niet aan de orde geweest)

Het beloofde is ons totaal niet geleverd. Zelfs als gratis workshop is dit zonde van de tijd. Ik kan zelf ook door Rotterdam wandelen en af en toe een foto maken. Wat een teleurstelling!! We zagen overigens ook andere klachten online staan, dus we zouden Groupon ten zeerste aanraden nooit meer met deze man samen te werken.

Klacht ingediend bij Groupon en bij Jimmy James, maar beiden geven geen enkele tegemoetkoming.

Geld terug

Reactie van de melder van de klacht fpullen

5 jaren geleden - Wij hebben al diverse keren geprobeerd om een tegemoetkoming te krijgen via de klantenservice van Groupon. Maar daar is geen bereidheid toe. Reactie Klantenservice Groupon: 1. Dien je klacht maar in bij de partner (gedaan, ook daar geen erkenning) 2. Dan had je maar niet moeten blijven gedurende de workshop (we hadden hoop dat er nog verbetering zou optreden)

Reactie van de melder van de klacht fpullen

5 jaren geleden - LET OP: GROUPON HEEFT DEZE KLACHT OP "OPGELOST" GEZET, MAAR DAT IS ABSOLUUT NIET HET GEVAL. WIJ ONTVANGEN OP GEEN ENKELE WIJZE ERKENNING DANWEL TEGEMOETKOMING INZAKE DEZE KLACHT! (datum: 17 juli 2012)

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Groupon in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Groupon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Groupon

Heeft op 17 juli 2012 om 16:40 geantwoord

Op deze website kunnen wij klachten niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Via onze eigen klantenservice kunnen we dit wel. Je kunt contact met ons opnemen via info@groupon.nl of telefonisch op 020 435 0369.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Groupon beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door fpullen