Klacht: Klacht Belsimpel.nl – Oplichters!

op 23 juli 2012 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Heb tot twee keer toe een HTC toestel bij Belsimpel.nl besteld. Beide keren toe had ik klachten over de service bij Belsimpel! Deze is namelijk compleet WAARDELOOS! Ik heb namelijk in april een HTC Sensation XE besteld met een hoesje. In eerste instantie paste het hoesje niet goed om mijn mobiel… Veel werk gehad om het hoesje weer te mogen omruilen. Diverse keren om gebeld, heel slecht bereikbaar. Kreeg namelijk steeds de voicemail ervoor. Daarnaast bleken er ook problemen te zijn met het toestel van HTC. Ik had namelijk heel afwisselend bereik, wat niet te wijten viel aan mijn provider. Ik had soms helemaal geen bereik meer, naar mijn idee kwam dit door de behuizing van het toestel. Ik heb geprobeerd om het toestel te ruilen binnen 7 dagen. Hier is de wet Koop op Afstand van toepassing. De medewerkers van Belsimpel deden onzetten moeilijk om het toetstel binnen dit termijn om te wisselen. Ik heb op het laatst het toestel aangetekend terug gestuurd en kreeg toch mijn nog terug. Heb hier echter veel om moeten bellen en het heeft weken geduurd voordat ik het geld weer terug had. Compleet waardeloos.

Vervolgens heb ik besloten om een nieuwe HTC bij hun te bestellen. De enigste reden dat ik dit gedaan had was om het feit dat ze de goedkoopste waren. Ik heb vervolgens een HTC One S betaald. Ik heb hiervoor €460,- moeten betalen… Ik hoopte dat hiermee mijn vorige probleem was verholpen. Het toestel voldeed mij opzich goed, alleen er was één probleem. Het wifi ontvangst…. Wanneer ik mijn hand bovenop het toestel leg, neem het wifisignaal sterk af. Normaal doe je dit ook niet, maar als je hem in horizontale modus gebruikt wel. De snelheid van de verbinding nam hierdoor wel voor 80% af… Soms had ik ook helemaal geen internet meer, doordat ik met mijn hand de antenne afdekte. Naar mijn idee was dit een productiefout net als bij de HTC One X, waar ook wifi problemen mee zijn. Ik heb het toestel tot 3 keer toe moeten opsturen naar HTC. Ik heb opzetterlijk Belsimpel niet gebeld, omdat ik wist tot ze toch niks voor mij zouden betekenen. Tijdens de eerste reparatie is de wifi antenne vervangen, helaas heeft dit niet mogen helpen.
Tijdens de tweede reparatie zijn er geen problemen geconstateerd. Tijdens de derde reparatie is er een board swap uitgevoerd waardoor alles nog veel minder is geworden. Het probleem is dit keer wel geconstateerd. Ik heb het toestel inmiddels al een aantal maanden en ben het meer kwijt geweest dan dat ik het heb gehad…! Ik zit nu nog steeds met het wifi probleem. Daarnaast is mijn toestel tijdens de derde reparatie ook nog beschadigd en spaced hij hem zo nu en dan, wat behoorlijk ergelijk is. Het menu gaat dan ineens zomaar open en dicht. Dit herhaalt zich meerdere malen waardoor werken onmogelijk is.

Ik heb dit opnieuw bij HTC gemeld om mijn toestel te laten escaleren. Dit heeft ook een paar weken geduurd. Ik had gehoopt dat ze me een nieuw toestel konden aanbieden. Helaas was dit niet mogelijk en kon dat alleen door de winkel gedaan worden waar ik hem had gekocht… HTC kon mij alleen maar een vervangend toestel leveren dat uit gebruikte onderdelen bestond. Hier was ik niet erg over te spreken en heb daarom maar weer contact opgenomen met Belsimpel. Na een aantal telefoontjes kwam ik er al snel weer achter dat ze hier ook niks van wilden weten. Zoals ze altijd zeggen.. neem maar contact op de de fabrikant. Ik word constant van het kastje naar de muur gestuurd, echt waardeloos! Ik heb nog nooit zo’n waardeloze webwinkel gezien als deze! Ik krijg dus geen nieuw toestel of mijn geld terug.

Het enige wat ze kunnen is een toestel snel leveren maar de service en ondersteuning is ver te zoeken!

BESTEL HIER NIKS!!

Ik zou graag een nieuw of een ander toestel willen hebben. Naar mijn idee ligt het hem gewoon aan dit model van HTC en is het een productiefout. Zowel HTC en Belsimpel verwijzen steeds naar elkaar. Beide partijen willen niks vergoeden.
Naar mijn idee is Belsimpel verantwoordelijk om een deugelijk toestel te leveren, ook buiten die 7 dagen van de Wet Koop op Afstand.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 24 juli 2012 om 10:03 geantwoord

Er is met de klant afgesproken dat het toestel nogmaals ter reparatie wordt verzonden, daar wordt het toestel verder behandeld.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van belsimpel.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Jens de Vries