Klacht: Klacht advisering hypotheek

op 11 november 2014 over ING in de categorie Banken

Ik heb in 2006 mijn hypotheek van sns overgesloten naar ing. De reden was dat ik bij sns 2/3 spaarhypotheek, 1/3 aflossingvrij had. En bij ING 100% zou sparen dus na 30 jaar de hypotheek volledig vrij. Tegen een premie van 116,00 per maand. Bij sns was de maandpremie 96,00. Dus voor een kleine verhoging zou ik alles spaar hebben. Nu kwam ik medio 2013 erachter dat de ING ADVISEUR mij een beleggen hypotheek heeft laten sluiten. Zijn reden moet zijn geweest dat hij dan een gunstige premie kon geven. Omdat ik geen kennis had en die adviseur betaalde voor advies heb ik hem vertrouwd op zijn blauwe ogen zwg maar. In 2013 ben ik in gesprek gegaan met ing adviseur X hierover. Hij heeft mij toen een premie opgegeven als ik alsnog naar 100% sparenwilde overgaan. Omdat ik geen zekerheid had of ik bij overzetten nog recht had op rente aftrek kon ik het nog niet in gang zetten. Dit was volgens hem geen probleem. Toen ik schriftelijke bevestiging kreeg van de belasting dat ik mijn recht voor aftrek rente niet zou verliezen bleek de maand premie te zijn verhoogd met 50,00 euro. Ik kreeg 8-3013 een premie van 188,74. Nu dus aanzienlijk hoger. Toen heb ik mijn brklag hierover gedaan bij Xkmaar hij verwes naar nationale nederland omdat hun de premie destijds hadden doorgegeven. Ik heb hierover contact opgenomen met n.n. En die willen mij tegenoet komen door alsnog bij een maandpremie van 188,74 te geven vanaf 1-8-2013. Ik heb dit akkoord van Mw staphorst gekregen. Mevrouw staphorst had dit ook met X besproken. Toen alles administratief verwerkt moest worden heeft X zich van deze afspraak terug getrokken. Dus 2x dat een adviseur van ING mij bedondert. N.n. Begrijpt mij klacht/ standpunt wel maar adviseur van ING X komt weer zijn afspraak niet na. Mijn toon zou hem niet aanstaan liet mw staphorst mij weten.

Nationale nederlanden wil mij tegemoet komen door mijn maatwerkhypotheek alsnog om te zetten naar 100% spaar met een maandpremie van 188,74 vanaf 1-8-2013. Ing adviseur X zou hieraan meewerken maar nu zegt hij dat hij dit niet gaat doen. Dit is de 2 keer dat een ing adviseur zijn afspraak met mij niet nakomt. Ik wil dat hij alsnog hieraan meewerkt zoals mij telefonisch is toegezegd door mw staphorst van n.n.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

3 jaren geleden - Beste Belinda, Mijn collega heeft vandaag twee keer geprobeerd je te bereiken, maar dit is niet gelukt. Helaas heb je geen voicemail waardoor je het beste nu zelf contact kunt opnemen op nummer: 020 22 888 88. Ik ga er vanuit dat het dan alsnog voor je wordt opgelost. Groet, Gerard– ING Webcare team (www.ing.nl/webcare)

Reactie van de melder van de klacht Gedupeerde van ing adviseurs

3 jaren geleden - Beste heer,mevrouw, Ing kan per email contact met mij opnemen. Aangezien telefonische gesprekken niet door mij vast gelegd kunnen worden. Mijn email is al bekend anders zou ik deze met een persoonlijk bericht naar u kunnen mailen. Graag verneem ik alsnog een bericht van Ing

Reactie van de melder van de klacht Gedupeerde van ing adviseurs

3 jaren geleden - Ing kan mij per email benaderen. Telefonische benadering heb ik geen vastlegging.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 17 november 2014 om 12:35 geantwoord

Beste Belinda,

Helaas kan ik je geen e-mail sturen. Je kunt zelf een e-mail sturen naar ing@ing.nl, dan ontvang je een e-mail terug. Ook kun je ons benaderen via social media (Facebook en Twitter), dan ontvang je een bericht terug via Facebook of Twitter.

Groet,

Hafsa
ING Webcare team – www.ing.nl/webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Gedupeerde van ing adviseurs