Klacht: Klacht Actua Verzekeringen, schade diefstal afgewezen.

op 25 mei 2016 over Actua Verzekeringen in de categorie Verzekering

Voor 2 jaar terug een peperdure camera gekocht bij de Media Markt, verkoper zei dat we beter een verzekering erbij konden nemen: Gagarandeerd overal voor verzekerd bij Actua, vertelde de verkoper ons. Nu er diefstal heeft plaatsgevonden van onze camera, die 1 uur lang aan het stuur van de kinderwagen hing, en waar constant iemand bij aanwezig was, wijst Actua de “schade/diefstal” af. Dit is de reden wat ze aangeven:
“”Door het achterlaten van de camera en hierbij ook geen fysiek dan wel visueel contact te onderhouden zijn wij van mening dat u niet die voorzichtigheid hebt betracht welke van u in de gegeven omstandigheden kon en mocht worden verlangd. In het politierapport vermeldt u hierbij het tijdsbestek van 1 uur”” Om 16:00 merkte ik de camera nog op en om 17:00 uur kwam ik erachter dat hij gestolen was.
Ten eerste is er in alle tijden iemand bij de camera aanwezig geweest, en het kan toch niet zo zijn dat ik mijn camera constant visueel en fysiek vast moet houden om een diefstal te voorkomen?
Actua heeft mij ook niet gewezen op een voorwaarde over een tijdstip. Alleen maar dat ik niet voorzichtig genoeg zou zijn geweest. Ik vind het erg jammer en ben erg boos dat ik zo’n makkelijke reactie terug krijg van Actua, alsof het ze allemaal niks interesseert en er zo snel en makkelijk en antwoord op willen geven om de schadezaak te sluiten.

Niet voor niets hebben wij een dure verzekering afgesloten. Nu er op neer komt dat deze gestolen is, gaan wij er ook vanuit dat onze verzekering ons hierbij kan helpen, in plaats van zeggen dat we niet voorzichtig genoeg zijn geweest. Wij verwachten van Actua dat het gehele verzekerde bedrag vergoed wordt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Actua Verzekeringen

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Actua Verzekeringen in behandeling genomen

Bericht van Actua Verzekeringen

1 jaar geleden - Actua blijft bij haar standpunt wegens onvoldoende oplettendheid in deze.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actua Verzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actua Verzekeringen

Heeft op 23 juni 2016 om 15:16 geantwoord

Actua blijft bij haar standpunt wegens onvoldoende oplettendheid in deze.

Alle klachten die gemeld zijn door FHa