Klacht: Kind letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan

op 07 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn dochter van net 14 jaar gaat iedere ochtend trouw met de bus naar school, 6 uur op, 7 uur de bus halen en om 8 uur op school. Hiervoor kopen wij ieder maand een abonnement voor bijna 90 euro. Aangezien je een abonnement niet kunt stopzetten tijdens de vakantie komt het soms net niet uit met de dagen waardoor wij geld aan haar meegeven zodat zij een kaartje kan kopen in de bus. Zo ook deze ochtend, nog maar drie dagen tot de carnavalsvakantie dus was de bedoeling dat zij drie dagen lang een dagkaartje voor 6 euro zou kopen. Netjes, zoals ieder ochtend, staat zij om 7 uur bij de bushalte en bij aankomst van de bus stapte zij in niet wetende dat zij een minuut later weer letterlijk en figuurlijk in de kou zou staan. De buschauffeur melde dat hij geen contact geld wilde aannemen, temeer omdat het ochtend was??? Blijkbaar zijn de regels sinds kort veranderd aangezien wij dit de afgelopen twee jaar altijd zo hebben gedaan. Wat moet je dan toch een koude en kille chauffeur zijn om een kind van 14 met een zware rugzak vol boeken welke graag naar school wil gaan de deur uit te sturen de vrieskou in omdat de regeltjes ineens veranderd zijn. Wellicht is het een idee voor Arriva om de chauffeurs een sociale vaardigheidstraining te laten volgen. In mijn optiek had hij ook kunnen zeggen dat ze deze keer nog mee kon rijden maar ze er in de toekomst rekening mee moest houden dat contant geld niet meer wordt geaccepteerd in de bus. Ik vind het werkelijk asociaal hoe hier wordt omgegaan met een lief en onschuldig kind wat zich aan het voorbereiden is op haar toekomst. Ik zou me kapot schamen als Arriva zijnde!!!!

Wellicht de betreffende buschauffeur een reprimande geven maar weet niet of dit mogelijk is, een sociaal karakter heb je of heb je niet. Als je een kind in de kou kan laten staan dan denk ik dat er een probleem is met de gewetensontwikkeling.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 februari 2018 om 12:34 geantwoord

Beste Hanky71,

Wij vinden het bijzonder vervelend dat jouw geplande reis met onze organisatie niet naar verwachting is verlopen en bieden je hiervoor onze excuses aan.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Jouw reactie over de reactie van de chauffeur hebben wij daarom doorgestuurd zodat men op weet hoe een reiziger welke niet op de hoogte is van het niet meer betalen met contant geld dit ervaart.

Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van jouw ervaring. Met jouw reactie kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

Het is zo dat sinds begin dit jaar contant geld niet meer geaccepteerd wordt in de bussen in verband met de vele overvallen die in het verleden gepleegd zijn.
Om de veiligheid van onze chauffeurs en reizigers te waarborgen hebben wij deze maatregel genomen. Mocht er weer gereisd moeten worden met de bus dan kan er gepind worden in de bus of je kan een e-ticket aanschaffen welke op de smartphone getoond mag worden.

Nogmaals oprechte excuses voor dit ervaren ongemak.

^Zoë
Webcareteam Arriva Nederland