Klacht: Keuze dag

op 19 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Dit is nu al de tweede keer dat er gedoe is met de keuzedag. Gister (18-6) logde ik in bij de automaat voor het station Groningen. Er werd bevestigd dat ik een keuzedag had (NS- inderdaad, maar dat maakt niet uit dacht ik) en dat ik die kon incasseren, hetgeen ik ook deed. Het scherm meldde dat ik hem had ontvangen en dat ik alleen nog moest inchecken. Dat deed ik maar onderweg merkte dat geen keuze-dag werd vermeld maar een bedrag plus het feit dat ik op de kortingskaart reisde. (De hele dag, ik reisde naar Stavoren). Waar ik nou zo vreselijk benieuwd naar ben. Wat is er nou weer gebeurd en hoe kan ik dat voorkomen. De brief aan de consumenten bond ligt trouwens al klaar.

Ik zou graag alsnog de keuzedag waar ik gister recht op had, gebruiken met terugwerkende kracht en dus alle bedragen die eventueel bij mij in rekening zijn gebracht in verband met het feit, dat dat gister niet het geval was teruggestort krijgen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 juni 2017 om 15:22 geantwoord

Beste rob engelsman,

Wat balen dat je keuzedag niet op je OV-chipkaart terecht kwam. Ik begrijp uit je verhaal dat je deze hebt opgeladen bij een NS-kaartautomaat.

Wij als Arriva gaan niet over de NS-automaat, het opladen van keuzedagen en de keuzedag zelf. Dit zijn producten van NS. Zij kunnen voor je nakijken wat er is gebeurd met je keuzedag.

Je kunt ze bereiken via http://www.ns.nl/klantenservice/contact.

Voor de extra kosten kun je eventueel terecht via http://bit.ly/2qME1Pv.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2qME1Pv.

^WB
Arriva Webcareteam

Heeft op 19 juni 2017 om 15:44 geantwoord

Ik heb alsnog gebeld en er wordt aan gewerkt. NS heeft geconstateerd dat de keuzedag inderdaad is opgehaald en verwees me wee terug naar Arriva. Fijn dat onze regering met hun gedoe dit soort dingen zo ingewikkeld en storingsgevoelig hebben gemaakt. Wat ik dus wens is een betere regering.

Alle klachten die gemeld zijn door rob engelsman