Klacht: kavel gewonnen, niet gegund/kavel teruggetrokken uit veiling

op 24 augustus 2017 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

Gisteren de kavel (lier 12 volt) gewonnen. Vandaag bericht gekregen dat de aanbieder mij de kavel niet gunt, cq de kavel terugtrekt uit de veiling. Dit is niet de eerste keer. Al meerdere keren heeft proveiling mij deze mail moeten sturen na gewonnen kavels. Mijn vertrouwen in proveiling/aanbieders via proveiling is tot het nulpunt gedaald.

Als proveiling mij deze kavel doet toekomen voor de door mij geboden prijs

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 26 september 2017 om 16:35 geantwoord

Conform artikel 6 van de algemene voorwaarden is elk gedaan bod onder voorbehoud van gunning. Dit is één van de voorwaarden waarmee de klant akkoord is gegaan tijdens het registreren, en waarmee de klant elke keer akkoord gaat tijdens het uitbrengen van een bieding.

De gunning wordt uitgesproken door een derde partij (curator/opdrachtgever). De reden van het niet gunnen kan zeer uiteenlopend zijn, van een minimum bod dat niet behaald wordt tot een kavel die niet meer uitgeleverd kan worden doordat deze niet meer in de staat is zoals deze aangeboden werd, tot eigendomsvoorbehoud.

Daar wij in deze conform de algemene voorwaarden handelen, moeten wij deze klacht als niet gegrond beschouwen.

Alle klachten die gemeld zijn door lwa.minten@quicknet.nl