Klacht: kavel gewonnen bij faillissement veiling maar werd volgende dag niet gegund

op 08 augustus 2016 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

ik had geboden op een kavel van een faillissement veiling en was bij sluiting de hoogste bieder er was 24 keer geboden dus kavel gewonnen.
krijg ik de volgende dag een mail waarin ze vertellen dat de kavel niet gegund is , eind van de dag krijg ik een telefoontje van proveiling dat de niet gegunde kavel misschien toch nog gegund word.ik heb gezegd dat ik dit zeer raar vind aangezien het een failissement veiling is en geen vrijwillige veiling .volgens mij als er 24 keer geboden is op een kavel is de minimale opbrengs toch wel gehaald , anders zou het start bod te laag zijn. helaas niks meer vernomen van proveiling

als ik de gewonnen kavel alsnog kan ophalen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 09 augustus 2016 om 09:28 geantwoord

Conform artikel 6 van de algemene voorwaarden is elk gedaan bod onder voorbehoud van gunning. Dit is één van de voorwaarden waarmee de klant akkoord is gegaan tijdens het registreren, en waarmee de klant elke keer akkoord gaat tijdens het uitbrengen van een bieding. Daar wij in deze conform de algemene voorwaarden handelen, moeten wij deze klacht als niet gegrond beschouwen.

Heeft op 09 augustus 2016 om 17:05 geantwoord

ik vind het heel jammer dat proveiling zich hier achter schuilt ,op deze manier kunnen ze bij elke kavel na het sluiten van een veiling de kavel niet gunnen als ze de biedingen te laag vinden, volgens mij is op deze manier het hele idee van een failissement veiling weg en lijkt het meer op een openbareveiling

Alle klachten die gemeld zijn door mmwonen