Klacht: Kassa/discriminatie

op 02 juli 2021 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Een paar maanden geleden hebben ze bij het jumbo filiaal de tamboer in hoogeveen een paar kassa,s weg gehaald en zijn er er snelkassa,s geplaatst. Nu is er voor mindervalide geen kassa meer waar je doorheen kan met rolstoel of scootmobiel. Men moet nu langs de service balie
Deze is veel te hoog ook zit de pin automaat veel te hoog. En zeer lange wachttijden gezien de medewerker ook allerlei andere dingen moet doen. Maar het vervelende is dat het afrekenen bijna niet mogelijk is en dit is gewoon discriminatie voor de mindervalide. Er word bij deze Jumbo totaal geen rekening met mindervalide gehouden.
Hierover heb ik een paar maanden geleden al een klacht ingediend en kreeg bericht dat deze doorgestuurd was naar betreffende filiaal en ben er over gebeld door de filiaal manager.
Deze zij ik citeer dat hij er niets aan kan doen en het technisch niet mogelijk is om een kassa te verplaatsen. Of de de service balie aan te passen.
Nu loopt deze manager in de winkel en sprak hem er over aan. En zij dat hij geen geen mail had gehad terwijl hij zelf heeft terug gebeld hij stond gewoon te liegen.Hij zij ook dat het hoofdkantoor daar over beslist. Maar deze doet hier niets aan. Mag ik dan een telefoon nummer van iemand die daar over beslist vroeg ik staat wel op internet nou niet dus. Hij vroeg of ik hem serieus nam en zij nee terwijl hij zijn klanten niet serieus neemt en liep weg.
Dus de mindervalide mensen die daar in de winkel komen moeten langs de service balie de boodschappen op een veel te hoge balie zetten.Dit is soms een onmogelijke zaak dan moet de medewerker achter de balie wegkomen en met hangen en wurgen bij de klant komen. Daarna is afrekenen een probleem het pin apparaat staat veel te hoog en zeer lange wacht tijd.
Dit is gewoon discriminatie voor de mindervalide mijn vrouw is volledig rolstoel afhankelijk en doet de boodschappen met een scootmobiel.
En de oplossing is zo simpel maak verplaats de buitenste kassa 20 cm of pas de service balie aan.
Kreeg het gevoel van de manager dat het allemaal maar onzin is om deze mensen te helpen door een kleine verbouwing je moet maar door de snel kassa
waar ook alles veel te hoog zit en vergeet dat juist deze bevolkingsgroep om wat voor redenen dan ook niet kan pinnen en betalen contant. Nou het is niet te hopen maar hij moet zelf maar eens afhankelijk worden van een rolstoel dan reageert hij wel anders denk ik.
Ik verzoek om een telefoon nummer van iemand op het hoofdkantoor die mij te woord kan staan hier over.

Hopende dat het probleem als nog opgelost kan worden verneem ik graag van u

Als het bovengenoemde probleem met de kassa,s is opgelost en iemand van het hoofdkantoor over deze zaal te spreken krijg.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Vaand062