Klacht: kapotte oven deur

op 24 maart 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Hallo,

Ik heb vorige jaar augustus 2015 een oven raffinerad rutinerad gekocht. Het is een fijne oven. Helaas wel jammer dat er behoorlijk onderdelen niet los extra te bestellen maar dat is niet anders. Nu is van de week de soort klemmetje/ nopje aan de ovendeur vast zit kapot gegaan. Als je de ovendeur open doet aan de bovenkant is er een stuk afgebroken Het stukje wat afgebroken is houd de glasplaat op zijn plek aan de bovenkant ik vraag me af hoe dit kapot kan gaan want ik ga zuinig met de oven om. De ovendeur kan niet hard dicht vallen want de kinderslot vangt de deur op. Maar afgebrokken stuk kom ook nergens tegen aan. Ik heb met een medewerker van de ikea customer support center contact gehad. Na veel herhalen en uitleggen, kreeg ik een telefoon wat ik moest bellen. Daar ging het al fout. ik krijg het telefoonnr van whirpool maar ik blijk een electrolux oven te hebben. ik heb electolux gebeld maar de vraag kunnen jullie dit maken. Nee mevrouw dit valt niet onder de garantie. kosten zijn 62,50 voorrijkosten en 19,50 per kwartier. en materiaal kosten. ik vind dit niet kunnen ik heb de oven nu 7 maanden. er nu breek er al een stuk af. ik ben hier heel boos over. Ik wil dat dit opgelost anders het is heel duidelijk voor mij geen ikea apparatuur meer. en iedereen mag dat weten. ik heb een vaatwasser van een a merk daar werd helemaal niet moeilijk gedaan toen er na 3 maanden er is kapot was gegaan.

Ik heb er meerdere foto’s van. ik heb er 1 foto bijgezet

ik wil een nieuwe ovendeur en wil dat de glasplaten weer stevig vast zitten

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juli 2016 om 13:52 geantwoord

Hej,

Door drukte lezen we je bericht nu pas. Onze excuses hiervoor!

Wat vervelend dat een onderdeel van de RAFFINERAD over zo snel stuk is gegaan :( Goed dat je contact hebt opgenomen met onze servicepartner. We begrijpen dat je er niet met hen uitkomt. Heb je inmiddels toch een oplossing verkregen? Wanneer dit niet het geval is maken wij graag alsnog een melding voor je aan. Hiervoor hebben wij echter niet alle gegevens ontvangen. Zou je in dat geval het volgende contactformulier willen invullen: https://cccnservice.ikea.com/direct.aspx?ug=4&N=1690 ?
Excuses voor het ongemak!

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door van eijken