Klacht: Kapotte flacon douche foam

op 13 februari 2018 over Rituals in de categorie Verzorgingsprodukten

Ik heb mijn klacht gemaild, doorgegeven via de telefoon en door middel van een brief aan het hoofdkantoor. Rituals heeft gewoon lak aan zijn klanten en doet helemaal niets om het op een correcte manier op te lossen. Hieronder de tekst van mijn brief aan Rituals:

Enige tijd geleden was ik in Utrecht voor een cursus en besloot bij Rituals een flacon Sakura doucheschuim te kopen. Ik heb de flacon welgeteld drie keer kunnen gebruiken. Daarna kwam er niets meer uit de flacon, ondanks dat deze nog bijna vol was. Ik nam contact op met de winkel en legde de medewerkster uit dat ik niet in de gelegenheid was om in Utrecht langs te gaan en of het mogelijk was mij een nieuwe flacon op te sturen. Dit was niet mogelijk, maar wellicht zou het hoofdkantoor dat wel kunnen. Vervolgens nam ik via mail contact op, maar het antwoord was ronduit teleurstellend. Ik moest tóch een Rituals winkel opzoeken (de dichtstbijzijnde is in Haarlem en ik woon in IJmuiden) en anders kon ik een korting van 10% krijgen op mijn eerstvolgende aankoop.

Ik verwijs u voor het gemak even naar de wet. In artikel 7:17 lid 1 BW staat dat de afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. De flacon is defect, dus beantwoordt niet aan de overeenkomst. Op grond van artikel 7: 21 lid 1 sub c BW dient Rituals voor vervanging van de afgeleverde zaak te zorgen en ex artikel 7:21 lid 2 BW dienen de kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

Ik heb in mijn e-mail aangegeven dat ik bereid ben de defecte flacon (op kosten van Rituals uiteraard) op te sturen en daar een nieuwe voor terug te krijgen, maar ook daar werd negatief op gereageerd, maar ik ga ervan uit dat dit door Rituals Head Office wél op een correcte manier wordt opgelost!

Ik wil een nieuwe goedwerkende flacon opgestuurd krijgen en een bos bloemen voor al het werk dat ik er aan gehad heb om mijn recht te halen. Te belachelijk voor woorden!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rituals

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rituals nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ramona Ananas