Klacht: Kapotte band

op 12 maart 2020 over City-Bikes.nl in de categorie Internetshops - Fietsen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een nieuwe fiets gekregen, binnen twee dagen is de band ontploft. Contact gezocht met CityBikes, enige oplossingen waren een nieuwe binnenband (á 6 euro, die ik dan zelf moest monteren) of langskomen in R’dam (woonachtig in Groningen). Dit zijn dus geen oplossingen. Uit ‘coulance’ willen ze wel 20 euro reparatiekosten vergoeden, terwijl er een geheel nieuwe band op moest (kosten waren 47.50 euro). Nogmaals, ik heb nog geen twee dagen op de fiets kunnen fietsen. Telefonische toezegging dat ze de hele 47.50 euro gaan vergoeden maar plots kunnen ze dit niet meer verifiëren en toch maar 20 euro vergoeden. Op toezegging dat zij alle kosten vergoeden heb ik de fietsenmaker opdracht gegeven om de fiets te repareren en heb ik betaald. Achteraf wil CityBikes niks meer vergoeden omdat hun fietsen te weinig marge hebben. Oftewel, ze leveren een gebrekkig product, houden zich vervolgens niet aan het consumentenrecht en laten de consument opdraaien voor de reparatiekosten van de gebrekkige fiets.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als de gehele 47.50 euro vergoed wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door DanielleTr