Klacht: kapotte auto

op 24 juni 2016 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

ik heb een auto betaald op 16junie bij proveilling.nl.na een week mag ik komen halen .de auto rijden niet en ik heb hun vandagebeld om mijn geld terugstorten ,ik krijg de antwoord dat hun kan niks voor mijn betekent .ik moest 585 euro betalen .wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen…?

als ik deze probleem oplost en mijn geld terugkrijg

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 24 juni 2016 om 10:47 geantwoord

De klant heeft ten alle tijden een eigen onderzoeksplicht, waaraan deze dient te voldoen d.m.v. deel te nemen aan de kijkdag(en). De kijkdag van deze veiling was 13-06-2016. Hier kon de klant de kavels bekijken en testen op werking en/ of compleetheid.

In de omschrijving van de kavels stond niks vermeld, waaruit opgemaakt zou kunnen worden, wat de status is van dit voertuig. Aan de hand van deze informatie, is een bod uitgebracht.

De klant had de kavels op voorhand moeten bezichtigen, alvorens deze een bieding uitbracht.
Deze klacht is dan ook niet gegrond.

Heeft op 24 juni 2016 om 12:07 geantwoord

De oplossing is niet voldoende. Als een auto verkocht word kan ik er vanuit gaan dat de auto het doet. Zeker als in de beschrijving niet wordt aangegeven dat er mankementen zijn aan de auto. Nou wilt de auto niet opstarten omdat het geen elektriciteit heeft, de oliepeil was te laag en een van de voorbanden mistte lucht. Nadat ik het met veel moeite heb kunnen opstarten bleek de auto nog voorgenoemde redenen nog te stinken ook, ik kan hier niet in rijden vanwege het risico een ongeluk op te lopen. Er hoort aangegeven te worden wat de precieze mankementen van een goed zijn in de beschrijving ik voel mij misleid en wil daarom ook dat er een betere oplossing gevonden wordt voor dit probleem.

Alle klachten die gemeld zijn door mercelita